• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100200532
  • خبرنگار : 71496

یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین/ تیراندازی مقاومت به اشغالگران در طولکرم

یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین/ تیراندازی مقاومت به اشغالگران در طولکرم

ارتش رژیم صهیونیستی به یورش‌های خود به شهرک‌ها و شهرهای کرانه باختری اشغالی ادامه می‌دهد و این یورش‌ها با قتل و بازداشت شهروندان فلسطینی و تخریب خانه‌ها و دارایی‌های آنها همراه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبگاه العربی الجدید، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش در تیپ طولکرم در ورودی الکرک در دیر الغصون، واقع در شمال این استان عملیات تیراندازی را علیه نیروهای پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده و آنها را مستقیم مورد هدف قرار دادند.

این گردان‌ها در ادامه بیانیه خود بر آمادگی نیروهایش برای مقابله با هر گونه حمله اشغالگران به شهر طولکرم و اردوگاه و مناطق اطراف آن در هر زمان و شرایطی تاکید کرد.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که عملیات‌های تیراندازی علیه بیشتر ایست‌های بازرسی رژیم صهیونیستی در اطراف طولکرم به ویژه تسانعوز، افنی خیفتس و الطیبه، اجرا شدند.

همچنین گردان‌های شهدای الاقصی در درگیری با اشغالگرانی که به شهر و اردوگاه جنین یورش آورده بودند، با تیراندازی‌های گسترده با آنها مقابله کردند.

منابع محلی نیز اعلام کردند، در درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در جنین کسی زخمی نشد و همینطور در یورش اشغالگران به اردوگاه عقبه جبر نیز هیچ بازداشتی گزارش نشد.

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد امروز شنبه به شهر و اردوگاه جنین و نیز شهرک «بیتا» و روستای «قریوت» واقع در جنوب نابلس یورش بردند.

برخی رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران به اردوگاه «الدهیشه» در بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری نیز یورش بردند.

این رسانه‌ها با اشاره به انتقال استحکامات نیروهای اشغالگر به شهر جنین از جمله یک دستگاه بلدوزر نظامی آنها گزارش دادند که آنها در آسمان اردوگاه جنین بمب‌های نوری شلیک کردند.

همچنین این رسانه‌ها اعلام کردند که از بلندگوهای اردوگاه «عین السلطان» در شهر اریحا واقع در شرق کرانه باختری، فراخوان‌هایی برای مقابله با اشغالگران پخش شد.

فلسطینی‌ها نیز در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از درگیری‌های‌ مسلحانه میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در اردوگاه عین السلطان را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، نیروهای اشغالگری که به شهر جنین یورش بردند، وارد ساختمان‌های مشرف به اردوگاه شده و تک‌تیراندازهای آنها در این ساختمان‌ها مستقر شدند.

به گفته منابع محلی، اشغالگران همزمان با یورش به شهر جنین، برق اردوگاه آن را به طور کامل قطع کردند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که نیروهای مقاومت در شهر جنین با اشغالگران درگیر شده و اشغالگران در اطراف بیمارستان دولتی جنین مستقر شدند، تعداد زیادی از خودروهای زرهی آنها نیز وارد جنین شد.

همچنین آنها بامداد امروز به شهرک «یطا» در جنوب الخلیل یورش بردند.

اشغالگران وارد شهر اریحا و دو اردوگاه «عین السلطان» و «عقبه جبر» شده و تعدادی از خودروهای نظامی آنها به این شهر و دو اردوگاه یاد شده یورش برده و در خیابان‌های آن شروع به حرکت کردند، آنها در ادامه در منطقه «الخدیوی» و خیابان دانشگاه مستقر شده و درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی با اشغالگرانی که گلوله و بمب صوتی شلیک می‌کردند، آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha