• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402100200598
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش ۲۴ درصدی کشف سرقت‌ها در استان سمنان

افزایش ۲۴ درصدی کشف سرقت‌ها در استان سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش ۲۴ درصدی کشف سرقت‌ها در استان خبر داد و گفت: امسال با تلاش شبانه‌روزی پلیس و دیگر دستگاه‌ها، وقوع سرقت در این استان کاهش شش درصدی داشته است. 

 سرهنگ حسن رستمیان امروز(شنبه، دوم دی ماه) در جمع خبرنگاران ضمن تبیین شرح وظایف پلیس پیشگیری، اظهار کرد: پلیس پیشگیری در راستای تامین امنیت و انتظام‌بخشی به حوزه استحفاظی ماموران پلیس، همگام با سایر پلیس‌های تخصصی و در کنار سایر دستگاه‌های متولی امنیت و همچنین شهروندان شبانه‌روز در استان سمنان حضور دارد. 
 
وی ادامه داد: پلیس پیشگیری که در ایست و بازرسی ورودی استان، کلانتری‌ها، داخل شهرها، بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاها، پاسگاه‌های انتظامی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و ... حضور دارند به‌عنوان یکی از ستون‌های پلیس‌های تخصصی محسوب می‌شود. 
 
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان ادامه داد: در راستای پشتیبانی ماموریتی و عملیاتی، ماموان یگان‌های امداد نیز در کنار فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها برای حضور مقتدرانه و برخورد با مخلان نظم و امنیت حضور دارند. 
 
وی با بیان اینکه فرماندهان یگان‌های حفاظت تحت نظر پلیس پیشگیری‌اند، افزود: در راستای راهبرد برون‌سپاری امنیت و مشارکت در راستای حفظ نظم و امنیت و پیشگیری از جرایم، اداره انتظام پلیس پیشگیری، موسسه‌های حفاظتی و مراقبتی پلیس یار را جذب و پس از آموزش نسبت به حفظ و حراست اموال خود انجام وظیفه می‌کنند. 
 
رستمیان با تاکید بر اینکه امنیت در تمام دوره‌های زندگی بشر از با اهمیت‌ترین نیازها بوده است، گفت: از آنجا که امنیت اجتماعی ارتباط مستقیم با هنجارهای اجتماعی دارد و کج‌روی و ناهنجاری در اجتماع، امنیت اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد، پلیس در کنار سایر دستگاه‌های مسؤول با جذب مشارکت آگاهانه مردم باعث پیشگیری از ناهنجاری‌ها می‌شود. 
 
وی بیان کرد: انتظار پلیس از شهروندان این است که ضمن مشارکت در ارتقای احساس امنیت و پیشگیری از جرائم، با هوشیاری و عمل به توصیه و هشدارهای پلیسی، در کنار پلیس باشند. 
 
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان اظهار کرد: برای برخورد قاطعانه با کسانی که به جان، مال و ناموس مردم، تعدی می‌کنند طرح‌های پلیسی مانند امنیت محله‌محور و پیشگامان امنیت انتظامی با هماهنگی مراجع قضایی در شهرستان‌ها، بلوک‌ها و محله‌ها اجرا و قاطعانه با متخلفان برخورد می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم یک وظیفه همگانی است، افزود: اصحاب رسانه باید در کنار پلیس برای ارتقای احساس امنیت کمک کنند تا سواد پیشگیری از جرم در جامعه افزایش پیدا کند. 


رستمیان با بیان اینکه چشم سوم پلیس خبرنگاران هستند، گفت: خیلی از سرقت‌هایی که اتفاق می‌افتد، ناشی از بی‌توجهی مالباختگان به حفظ اموال‌شان است که رسانه‌ها با ظرفیت‌های در اختیارشان می‌توانند نقش بسزایی در پیشگیری از آن‌ها داشته باشد. 
 
وی بیان کرد: دستگاه‌هایی که در پیشگیری از جرم نقش دارند باید آنچه را که زمینه وقوع جرم را در اماکن ایجاد یا تسهیل می‌کند، رفع کنند. 
 
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان از کاهش سرقت‌ها در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال ۲۴ درصد کشفیات مربوط به سرقت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها افزایش داشته‌ است.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha