• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100200608
  • خبرنگار : 71588

میقاتی: در صورت خروج اسرائیل از مناطق مرزی، آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ هستیم

میقاتی: در صورت خروج اسرائیل از مناطق مرزی، آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ هستیم

نخست‌وزیر موقت لبنان تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی مناطق اشغالی لبنان را پس بدهد، لبنان آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ است.

به گزارش ایسنا، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان تاکید کرد که کشورش به شرط خارج شدن رژیم صهیونیستی از اراضی مرزی اشغالی که لبنان خواستار بازپس‌گیری آنهاست، آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است که بر عقب‌نشینی «حزب‌الله لبنان» از مناطق مرزی با اراضی اشغالی فلسطین تاکید دارد.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، میقاتی درخصوص تنش کنونی در مرزها تصریح کرد: «راهکاری وجود دارد و آن اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله توافق آتش‌بس میان لبنان و دشمن صهیونیستی (در سال ۱۹۴۹)، قطعنامه ۱۷۰۱ و سایر قطعنامه‌های بین‌المللی است.»

وی در ادامه افزود: «ما آماده پایبندی به اجرای قطعنامه‌ها هستیم، به شرط آنکه طرف اسرائیلی پایبند باشد و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی از اراضی اشغالی عقب‌نشینی کند.»

براساس بیانیه صادر شده توسط دفتر نجیب میقاتی، منظور نخست وزیر لبنان زمین‌هایی است که لبنان خواستار بازپس‌گیری آنها از رژیم صهیونیستی است، اما این اراضی از زمان خروج این رژیم از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ همچنان تحت اشغال اسرائیل است و آنها شامل مزارع شبعا، تپه‌های کفرشوبا و بخش شمالی روستای الغجر می‌شوند.

حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ وارد جنگی ویرانگر شدند که با صدور قطعنامه ۱۷۰۱ پایان یافت. در این قطعنامه قید شده است که تنها ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح «یونیفل» باید در مناطق مرزی تا رود لیتانی مستقر باشند.

کشورهای غربی به منظور ممانعت از افزایش تنش کنونی میان رژیم صهیونیستی و لبنان مداخله کرده و گزینه‌های مختلفی برای حل و فصل اختلاف مرزی مطرح کرده‌اند. پیشتر وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر خود به بیروت خواستار خویشتنداری با هدف جلوگیری از افزایش تنش در منطقه شد.

پیشتر الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود که «باید حزب‌الله را تا شمال رود لیتانی عقب راند.» به گفته این وزیر صهیونیست، «دو راه برای انجام آن وجود دارد؛ دیپلماسی یا زور.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

بنام خدا راه حل دیپلماسی برای رژیم قلابی و تار عنکبوتی و تروریستی و اشغالگر بی فایده است دولت لبنان با هماهنگی نیروهای حزب الله لازم است کل اراضی تصرف شده را از رژیم جعلی و اشغالگر و تروریستی اسراییل با نیروی نظامی بگیرد و با توجه به کشتار و نسل کشی این رژیم قلابی و نسناس با دادن التیماتوم ششماهه به این رژیم سفاک کل اراضی فلسطینیان را باید تخلیه و با ساکنین فریب خورده اش به هر جهنم دره ای راهشان دادند برود و در غیر انصورت با حمله نظامی و چریکی انان را از اراضی اشغال شده فلسطینیان بیرونشان کنند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۴:۰۱

وقتی اسراعیل گورش گم کرد همه چیزدرست میشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۶:۵۹

اسرائیل به جز مقاومت و مبارزه با زیاده خواهی هایش ، هیچ زبان دیگری را نمی فهمد . باید مقابلش ایستاد .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۸:۳۷

این رژیم جعلیه باید تحویل فلسطینی‌ها شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۹:۲۵

الان بهترین زمان هست که هم لبنان و هم سوریه مناطق اشغالی خود رو از صهیونیست‌ها پس بگیرن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۲۰:۴۵

مزدوران مهاجر صهیونیستی و ارازل و اوباش کشورهای اروپایی و آمریکایی باید به سزای اعمالشان برسند. چرا کشورهای عربی وشیخ نشینان خلیج فارس به این مزدوران اجازه می دهند وارد سرزمینهای مسلمانان شوند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۲۱:۴۳

مقاومت فلسطین وانصارالله باغیرت یمن حزب الله لبنان ونیروهای سوریه بهترین زمان است که از هرجهت بزنند این خدانشناس ها وشمر زمان‌ها را نابود کنند تادر آینده در آسایش باشند اگر به زودی آتش بس کنند به نتیجه نرسند اسرائیل همیشه به مسلمانان تلفات ویا خسارت می‌زند اسرائیل درمنطقه یک مار سمی است باید از بین برود به امید پروردگار

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۲۱:۵۵

اسرائیل غاصب زبان انسانی متوجه نمیشه.عین خودش باید رفتار بشه.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۲۲:۵۸

الحوثی یمن قهرمان و حماس خدا قوت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۰۰:۱۶

حکایت دوکسوردودولت بامرزهای ۱۹۶۷هست.امریکازرمیزند اماعمل نمیکنداسراییل هرروزبرج میسازدوبه خاک فلسطینی هاتجاوزمیکندوامریکاحمایت میکنداین ترفندشان هست الکی درانظار میگه دودولتی ووومزخرفات میبافدداستان میسراید اما .درخفابهشون میگه برج بسازید..تجاوزکنید.تصرف کنید........ شیطان بزرگ بیجهت لقب نگرفته.انهم پیراستعماربیجهت لقب نگرفته است.درتمام تجاوزات به خاک ایران دست انگلیس حتمادرکارهست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۰۱:۲۰

اسرائیل نابود باید گردد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۰۱:۴۲

اسرائیل متجاوز به عنف غاصب قصاب

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۱۷:۰۳

بی تردید تمام نفرات اسرلئیلی باید از شرق مدیترانه بیرون بروند وسرزمینهای مسلمانان راخالی کنند