• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402100200646
  • خبرنگار : 50163

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر:

توسعه بدون پژوهش به موفقیت نمی‌رسد

توسعه بدون پژوهش به موفقیت نمی‌رسد

ایسنا/زنجان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گفت: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور است.

سیاوش طاهری امروز (شنبه، دوم دی‌ ماه) در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، اظهار کرد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به پژوهش با موفقیت همراه نخواهد بود.

او با توضیح اینکه اگر پژوهشی انجام نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد، ادامه داد: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهند بود. همه آنچه به‌عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی بوده که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنها بوده است.

وی با بیان اینکه تحولات زندگی بشر در قرن بیستم نشان از گسترش روزافزون اهمیت علم و تحقیق داشته است، گفت: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید، نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.

طاهری به استقرار هشت هسته فناور در مرکز رشد اشاره کرد و گفت: امروز مطابق سند تحول،  باید در تحول زیست‌بوم منطقه تأثیرگذار باشیم و این کار با تلاش اعضای هیأت علمی در بخش‌های کشاورزی و صنعت در منطقه  امکان‌پذیر است.

او بیان کرد: بیش از ۱۳۰ عضو هیأت علمی و ۲۰۰ دانشجوی دکتری مشغول به تحصیل در واحد ابهرند که اگر سالانه یک مقاله علمی تولید کنند، بیش از ۳۰۰ مقاله علمی و پژوهشی تولید خواهد شد و این ظرفیت بسیار مناسبی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر به فعالیت‌های یک‌ سال گذشته اشاره و اضافه کرد: خروج سه مجله علمی از رکود و دریافت رتبه A و گرفتن مجوز مجله گویش زبان‌شناسی، دریافت استاندارد ایزو ۱۷ هزار، ۲۵ آزمایشگاه بافت‌شناسی و حضور موفق شرکت سانو در نمایشگاه فناوری و نوآوری در تهران از فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در یک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha