• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100200661
  • خبرنگار : 50037

آب تالاب پیرسلمان سرریز شد

آب تالاب پیرسلمان سرریز شد

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از سرریز شدن آب تالاب پیرسلمان خبر داد.

مجید اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تالاب پیرسلمان در اواخر تابستان امسال به طور کامل خشک شده بود که خوشبختانه در مهرماه به علت خاموش شدن موتور چاه‌های آب کشاورزی پیرامون تالاب و نیز برداشت محصولات کشاورزی اطراف آن و جوشیدن مجدد آب از کف چشمه‌های اطراف تالاب، دوباره این تالاب طبیعی و زنده استان همدان جان تازه‌‍‌ای گرفت و در حال حاضر علاوه بر آبگیری سرریز شده و وضعیت خوبی دارد.

دستگیری ۳ شکارچی متخلف در اسدآباد

وی در ادامه از دستگیری سه شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: این تعداد شکارچی غیرمجاز طی یک‌ماه گذشته با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل‌های منظم از حوزه استحفاظی شناسایی و دستگیر شده و به منظور رسیدگی به پرونده آنها تحویل محاکم قضایی شدند.

اسکندری با اشاره به عملیات موفق مأموران یگان حفاظت محیط زیست برای دستگیری این شکارچیان متخلف بیان کرد: در یک فقره از این دستگیری‌ها طی یک ماه گذشته، از شکارچی متخلف موردنظر پیش از اقدام به هر گونه شکار یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی همچنین با اشاره به دستگیری یک شکارچی متخلف دیگر در رابطه با شکار گراز و کشف و ضبط یک قبضه اسلحه شکاری از وی تصریح کرد: در یک مورد دیگر از یک شکارچی متخلف سه قطعه کبوتر وحشی و یک قبضه سلاح غیرمجاز شکاری کشف و ضبط شد.

اسکندی تأکید کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک از شکارچیان متخلف این گونه موارد را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش ایسنا، تالاب پیرسلمان یکی از سه تالاب طبیعی استان همدان بوده که در مجاورت امامزاده پیرسلمان واقع شده و جزء آثار ملی و طبیعی کشور به ثبت رسیده است. این تالاب از جمله منابع آبی دائمی بوده که علاوه بر تأمین آب کشاورزی منطقه زیستگاه ارزشمندی برای جانوران آبزی مختلف و دوزیستان و پرندگان مهاجر و ساکن به شمار می‌رود.

به استناد بند (و) ماده شش قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مطابق آگهی رسمی شماره ۲۲۴۷۴ اردیبهشت‌ماه سال گذشته تالاب پیرسلمان به مدت پنج سال با حدود مشخص به عنوان منطقه شکارممنوع ارتقاء سطح حفاظتی یافته و هر گونه شکار، صید و تیراندازی در آن ممنوع است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha