• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100200732
  • خبرنگار : 50604

گلستان میزبان سومین همایش بین‌المللی «دانش، صنعت و تجارت پنبه»

گلستان میزبان سومین همایش بین‌المللی «دانش، صنعت و تجارت پنبه»

ایسنا/گلستان رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور از برگزاری سومین همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی به میزبانی استان گلستان خبر داد.

قربان قربانی‌نصرآباد صبح شنبه ۲ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سومین همایش بین‌المللی «دانش، صنعت و تجارت» پنبه به منظور ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه صنعت و تجارت پنبه، فناوری‌های تولید پنبه، اقتصاد و بازرگانی پنبه و ارقام و فناوری‌های بذر پنبه در گرگان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این همایش شرکت کنندگان با هدف هم‌اندیشی واحدهای تحقیقاتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مرتبط با پنبه در کنار هم گرد آمده و با نگاه ویژه به زنجیره ارزش پنبه و توجه به تغییرات اقلیمی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور ادامه داد: سومین همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه طی روزهای سوم و چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲ در مؤسسه تحقیقات پنبه کشور واقع در گرگان با حضور مقامات و مسئولین کشوری و استانی و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله به این همایش ارسال و پس از بررسی و داوری، حدود ۸۰ مقاله به صورت پوستری و ۲۵ مقاله نیز در قالب مقاله کلیدی جهت ارائه در همایش مورد پذیرش نهایی قرار گرفت، افزود: در این همایش پژوهشگران و اندیشمندان ایرانی و خارجی از کشور ترکیه، تونس، هندوستان، آرژانتین، برزیل، پاکستان و ازبکستان به‌صورت وبیناری، حضوری و پوستری مطالب خود را ارائه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، استان گلستان به سبب برخورداری از اراضی جلگه‌ای وسیع مرطوب و حاصل‌خیز به عنوان یکی از قطب‌های اصلی زراعت در کشور محسوب می‌شود که در برخی از محصولات مانند «پنبه» سرآمد سایر استان‌ها و مناطق کشور بوده است.

کم‌آب‌بر بودن، اشتغالزایی بالا و احیای خاک از مزایای قابل توجه کشت این محصول استثنایی بوده و علاوه برآن کشت پنبه بعد از کشت گندم باعث کاهش بیماری‌های گندم و کنترل راحت‌تر آفات می‌شود، به همین دلیل توجه بیشتر به پنبه در کشور یک ضرورت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha