• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100200764
  • خبرنگار : 71496

موافقت مشروط رئیس شورای حاکمیتی سودان برای دیدار با حمیدتی

موافقت مشروط رئیس شورای حاکمیتی سودان برای دیدار با حمیدتی

رسانه‌های سودانی گزارش دادند، رئیس شورای حاکمیتی سودان برای دیدار با فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور شروطی را تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های سودانی در گزارش‌هایی گزارش دادند که عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی این کشور پس از چند ماه از آغاز درگیری‌ها در این کشور، به سازمان ایگاد (سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا) اعلام کرد که با دیدار مستقیم با محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، فرمانده نیروهای واکنش سریع موافق است، اما پیش از انجام این دیدار شروطی دارد که باید انجام شوند.

طبق گزارش وبگاه «سودان تریبون»، شروط البرهان شامل برقراری آتش‌بس و خروج نیروهای واکنش سریع از خانه‌های شهروندان و چهره‌های برجسته شهر است.

 البرهان پنج‌شنبه در گفت‌وگو با یک گروه از نظامیان در استان البحر الاحمر فاش کرد که احتمال دارد در مذاکراتی با نیروهای واکنش سریع حضور یابد، اما هرگز توافق صلحی را امضا نخواهد کرد که به منزله اهانت به مردم و نیروهای مسلح باشد.

چند روز پیش از این اظهارات البرهان، نیروهای واکنش سریع پس از عقب‌نشینی غافلگیرانه ارتش سودان از شهر «ود مدنی» کنترل خود را بر استان الجزیره از جمله این شهر گسترش دادند.

جنگ در سودان ۱۴ آوریل و پس از چنیدن هفته تنش میان ارتش این کشور و نیروهای واکنش سریع که به کشته شدن هزاران تن و آوارگی میلیون‌ها تن دیگر از این کشور منجر شد، میان دو طرف آغاز شد.

در خارطوم و نیز در شمال شهر ام درمان و خارطوم حملات توپخانه‌ای متقابل ادامه دارند.

اتحادیه پزشکان سودان جمعه اعلام کرد که تمامی مراکز درمانی شهر «ود مدنی» در استان الجزیره تعطیل شدند.

کمیته مقدماتی این اتحادیه با انتشار بیانیه مطبوعاتی درباره شرایط بهداشتی موجود در شهرهای ود مدنی و سنار فاش کرد که شرایط بهداشتی در بیمارستان‌های این مناطق خطرناک است.

در همین راستا برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز پنج‌شنبه اعلام کرد که کمک‌رسانی‌ها در بخش‌هایی از استان الجزیره سودان به حالت تعلیق درآمدند، پیش از این بیش از ۸۰۰ هزار تن به دلیل گسترش دامنه درگیری‌ها در جنوب و شرق خارطوم، به شکل موقت تحت حمایت این برنامه بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha