• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402100200773
  • خبرنگار : 50130

صدور بیش از ۶۳ هزار و ۹۰۰ جلد شناسنامه مکانیزه در استان کردستان

صدور بیش از ۶۳ هزار و ۹۰۰ جلد شناسنامه مکانیزه در استان کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: امسال تا کنون، در سطح استان کردستان ۶۳ هزار و ۹۳۲ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

علی جوکار امروز شنبه(۲ دی ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: در استان کردستان، از سال ۸۹ تا کنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۸۰ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

وی افزود: امسال تا کنون، ۶۳ هزار و ۹۳۲ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده و بیشترین تعداد با ۲۰ هزار و ۸۳۶ جلد مربوط به سنندج و کمترین میزان هم مربوط به شویشه با فراوانی ۴۰۱ جلد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، از ثبت ۱۶ هزار و ۶۸ واقعه ولادت در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد و بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۲ کاهش نشان می دهد.

وی، وفات ثبت شده در ۹ ماهه سال جاری را ۶ هزار و ۱۹ واقعه اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی، ازدواج های ثبت شده را طی امسال تا کنون، ۹ هزار و ۲۷۷ واقعه اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه و نیم درصد کاهش داشته است.

جوکار، میزان طلاق های ثبت در سال جاری را ۳ هزار و ۶۱۸ واقعه ذکر و عنوان کرد: این میزان نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۶.۴ درصد کاهش داشته است. 

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، از مجموع واجدین شرایط کارت ملی در استان کردستان، تا کنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۰۳ نفر تکمیل ثبت نام کرده اند و یک میلیون ۲۰۳ هزار و ۴۶۰ فقره کارت هم صادره شده و یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۶۱ فقره هم تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان کرد: تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی در سال جاری، ۴۲ هزار و ۴۵۷ نفر، کارت های صادره ۴۳ هزار و ۲۸۹ فقره و کارت های تحویلی به متقاضیان نیز ۴۷ هزار و ۴۰۱ فقره، جمعیت باقی مانه برای تکمیل کارت هوشمند ملی ۱۳ هزار و ۱۳۱ نفر است؛ این آمار نشان می دهد که ۹۹ درصد جمعیت واجد شرایط در استان کردستان تکمیل ثبت نام انجام داده اند.

جوکار در ادامه، اسم "محمد" را طی ۱۰ سال اخیر، بیشترین نام مورد علاقه کردستانی ها اعلام کرد و ادامه داد: در ۹ ماه امسال شاهان با فراوانی ۳۵۸ مورد، محمد ۳۴۱ مورد و آیهان با ۲۸۷ مورد، میران ۲۷۵ مورد و آراد با ۱۶۷ مورد، بیشترین فراوانی اسم پسران را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: نام های، دلوین با ۲۷۵ مورد، آنیا ۲۶۴ مورد، ماهلین۲۵۳ مورد، نورا ۱۴۰ مورد و سدنا ۱۹۹مورد بیشترین فراوانی اسم دختران را در کردستان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha