• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402100200809
  • خبرنگار : 71457

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به قطعنامه جدید شورای امنیت درمورد غزه واکنش نشان داد و آن را ناامیدکننده خواند.

به گزارش ایسنا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به قطعنامه تازه شورای امنیت در مورد غزه اعلام کرد: قطعنامه‌ای که از سوی شورای امنیت صادر شد، شکست بزرگی را برای شورای امنیت در پایان دادن به یک جنگ کشتار آمریکایی که با دستان صهیونیستی انجام می‌شود، ثبت کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: قطعنامه ناامیدکننده شورای امنیت، به رژیم صهیونیستی فرصتی برای کنترل بر نیازهای غزه را می‌دهد و قوانین و عرف‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ما به جهانیان نسبت به این مسئله هشدار می‌دهیم که دشمن کشتارهای خونین و اعدام‌های صحرایی را در نوار غزه برای انتقام‌جویی از شکست شنیعی که ارتشش متحمل شده، مرتکب می‌شود.

این جنبش فلسطینی تصریح کرد: ما سکوت جهانی و سکوت رسمی کشورهای عربی در مقابل بازداشت‌ها و موج کشتار که توسط رژیم در کرانه باختری اشغالی انجام می‌شود، محکوم می‌کنیم. ما به شجاعت مردم یمن و رهبری آن به دلیل مواضع جسورانه‌ و ثابتشان در یاری رساندن به فلسطین و مردمش درود می‌فرستیم. ما به شدت ادامه هدف گرفتن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از جمله تخریب دفاتر شبکه فلسطین الیوم در غزه را محکوم می‌کنیم.

در همین حال، جنبش فلسطینی المجاهدین نیز در بیانیه‌ای در واکنش به قطعنامه شورای امنیت اعلام کرد که شکست شورای امنیت بیانگر ناتوانی این سازمان بین‌المللی و حساب باز کردن آن بر روی دولت آمریکا و لابی صهیونیستی در جهان است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت آمریکا از طریق تعلل، سنگ اندازی و سپس بی‌محتوا کردن قطعنامه، بر تامین پوشش سیاسی و بین‌المللی برای جنایت‌های کشتار دسته جمعی صورت گرفته توسط صهیونیست‌ها اصرار می‌ورزد.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: حق مردم فلسطین است که با آزادی زندگی کنند و محاصره ظالمانه علیه آنها شکسته شود. مقاومت صورت گرفته توسط مردم فلسطین یک مقاومت مشروع است که حتی منشورهای بین‌المللی نیز آن را تضمین کرده است؛ منشورهایی که زورگویی آمریکا و زنجیرهای تانک‌های صهیونیستی و فاشیستی آن را زیر گرفته است.

قطعنامه شماره ۲۷۲۲ که جمعه توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، بر گسترش گذرگاه‌های انسانی در سراسر نوار غزه تأکید دارد، همچنان با هدف مطلوب و اصلی یعنی آتش‌بس کامل در نوار غزه فاصله دارد. در این نشست پیشنهاد روسیه برای «تعلیق» درگیری‌ها توسط آمریکا وتو اما قطعنامه ۲۷۲۲ تصویب شد.

پیشتر هم محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: واشنگتن بار دیگر از وتوی خود در برابر توقف کشتارها و نسل‌کشی‌های آمریکا و اسرائیل در غزه استفاده کرد. آنچه آمریکا انجام داد، اعدام و تروریسم آشکار علیه مردم غزه و بشریت است. قطعنامه شورای امنیت که شامل «اعمال کنترل» بر کمک‌رسانی به غزه می‌شود، مانعی برای ورود کمک‌ها در صورت موافقت اسرائیل با اجرای آن خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha