• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100200935
  • خبرنگار : 71496

دیده‌بان اروپا-مدیترانه بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد

دیده‌بان اروپا-مدیترانه بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه امروز شنبه تشکیل هیاتی بین‌المللی جهت بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «معا» فلسطین، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه امروز شنبه تشکیل هیاتی بین‌المللی جهت بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی را که در آنها نزدیک به ۸۰۰۰ فلسطینی در معرض شکنجه‌های سیستماتیک، بدرفتاری، ناپدید شدن ظالمانه و قتل عمدی قرار دارند، خواستار شد.

این دیده‌بان در پیامی خطاب به کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل، کمیته مسوول بازداشت‌های ظالمانه و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آنها را به اقدامی فوری برای روشن کردن سرنوشت و وضعیت فلسطینی‌های بازداشت شده به ویژه از نوار غزه فراخواند.

طبق گزارش انجمن اسرای فلسطین، از تاریخ هفتم اکتبر تا امروز تعداد افراد بازداشت شده در کرانه باختری به ۴۶۰۰ تن رسیده است.

همچنین آمار و داده‌های این دیده‌بان حای از این است، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی را بازداشت کردند که از این تعداد حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن از هفتم اکتبر تا امروز از نوار غزه بازداشت شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی به محض بازداشت فلسطینی‌ها، لباس‌های آنها را گرفته و دست‌هایشان را بسته و آنها را مجبور می‌کند در فضاهای باز بنشینند، آنها انواع ضرب و شتم و شکنجه و محرومیت را در حق این بازداشتی‌ها اعمال می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه درخصوص افزایش موارد بازداشت‌های اداری فلسطینی‌ها در طول چند هفته گذشته که رفتارهای غیرانسانی و شنیع در حق آنها را تسهیل می‌کند، گزارش کرد، تعداد فلسطینی‌هایی که «اسرائیل» آنها را به بازداشت اداری درآورده به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و هنوز سرنوشت و محل بازداشت بسیاری از آنها نامعلوم است.

بازداشت اداری یکی از حربه‌های اصلی رژیم آپارتایدی صهیونیستی است که از دهه‌های قبل در حق فلسطینی‌ها اعمال می‌کند اما اکنون دیگر به نمایشی آشکار از شکنجه و اهانت تبدیل شده است.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در هفته‌های گذشته عامدانه تصاویر و ویدیوهای تکان‌دهنده‌ای از فلسطینی‌های بازداشت شده در حالی که چشمانشان بسته شده و نیمه عریان بوده و روی زمین زانو زدند و یا در حال انتقال به مکان‌های نامعلومی هستند، به اشتراک گذاشته است.

فلسطینی‌های آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی و نیز وکلای حقوقی آنها در کنار عکس‌ها و ویدیوها، شرایط بسیار سخت، انواع شکنجه و بدرفتاری با فلسطینی‌ها در زندان‌ها را گزارش کردند.

طبق این گزارش‌ها، آنها مورد ضرب و شتم شدید، انواع حقارت‌ها و توهین‌ها قرار می‌گیرند اما به دلیل اینکه دسترسی به نماینده حقوقی ندارند و یا به دلیل ترس از انتقام صهیونیست‌ها و حضور نیافتن نهادهای ناظر بین‌المللی در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها، این موارد را گزارش نمی‌کنند و به این شکل این جنایت‌ها و شکنجه‌ها ادامه یافته و تشدید می‌شوند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه شواهد و مدارکی که روزنامه عبری زبان هاآرتص درباره جنایات اعدام میدانی در حق بازداشت‌شده‌ها افشا کرد با گزارش‌های دیگر افراد از شکنجه‌های شدید و بدرفتاری با آنها در زمان بازداشت‌شان در یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نام «سدیه تیمان» واقع در حدفاصل دو شهر بئر السبع و غزه مطابقت دارد.

فلسطینی‌هایی که در این پایگاه بازداشت هستند، در شرایط بسیار سخت و توهین‌آمیزی به سر می‌برند و گروه سنی آنها از کودک تا سالمند است و از آنها در حالی که چشم‌ها و دست‌هایشان در بیشتر ساعات روز بسته است، بازجویی می‌شود.

این دیده‌بان در ادامه تاکید کرد که شکنجه و دیگر بدرفتاری‌هایی که در حق این بازداشت‌شده‌ها در اراضی اشغالی می‌شود، در قوانین بین‌المللی جنایت جنگی محسوب شده و ادامه یافتن آنها بدون حسابرسی و محاکمه خطر تضعیف حاکمیت قانون و آسیب به اعتبار ساختار حقوقی بین‌المللی را در پی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha