• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402100301197
  • خبرنگار : 71145

انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا/ افزایش شمار شهدای غزه و تلفات ارتش اشغالگر طی ۲۴ ساعت

انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا/ افزایش شمار شهدای غزه و تلفات ارتش اشغالگر طی ۲۴ ساعت

در هفتاد و نهمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه تلفات سنگین ارتش اشغالگر در نبرد زمینی و حملات و بمباران شدید نقاط مختلف غزه توسط صهیونیست‌ها ادامه دارد. مقاومت نیز همچنان سرسختانه در شمال و جنوب غزه با اشغالگران مقابله می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه حملات مقاومت به اشغالگران گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد، دو دستگاه تانک مرکاوا متعلق به صهیونیست‌ها را با گلوله‌های راکت یاسین ۱۰۵ در ورودی منطقه جبالیا البلد و یک تانک دیگر را با همین سلاح در محله القصاصیب در اردوگاه جبالیا در شمال غزه هدف قرار داد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز گفت، تجمعات صهیونیست‌ها را در اطراف مسجد الظلال در شرق خان یونس هدف گلوله باران موشکی و خمپاره‌ای خود قرار داد.

گردان‌های القدس همچنین اعلام کرد که یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی را در خیابان النزهه در جبالیا البلد با گلوله تاندم هدف قرار داد.

همچنین رسانه‌های عبری بار دیگر از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در بئیری، علومیم و ناحل عوز در غلاف غزه خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در جبالیا البلد در جریان است.

این رسانه‌ها افزودند که بمباران و حملات اشغالگران به محله الشیخ رضوان در شهر غزه ادامه دارد.

این رسانه‌ها تاکید کردند که تعدادی از اجساد در بیمارستان شهدای الاقصی روی یکدیگر انباشته شده‌اند، آنها اجسادی هستند که اشغالگران در پی بمباران مرکز نوار غزه، مانع دفن آنها شدند.

به گفته خبرنگار الجزیره نیز حملات هوایی همزمان با حملات توپخانه‌ای در منطقه جبالیا ادامه دارد. بیش از یک ماه است که نیروهای اشغالگر در میان بمباران بی‌وقفه هوایی و توپخانه‌ای در تلاش برای نفوذ به جبالیا هستند، اما با مقاومت شدید گروه‌های مقاومت فلسطین روبه‌رو هستند.

تلاش ناموفق اشغالگران برای نفوذ از گذرگاه کرم ابوسالم/ آخرین آمار از تلفات و خرابی‌های غزه

همچنین وبگاه عرب ۴۸ گزارش داد، درگیری شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در محورهای خان یونس رخ داد.

سخنگوی جناح نظامی جبهه دموکراتیک نیز گفت: با تیراندازی به تجمع صهیونیست‌ها ده‌ها سرباز را کشته و زخمی کردیم.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد درگیری‌ها بین مقاومت و اشغالگران در بیت لاهیا و بیت حانون در جریان است. همچنین مقاومت با اشغالگران در جحر الدیک و المغراقه و جنوب شرق دیر البلح در مرکز غزه درگیر است.

به گفته این خبرنگار، مقاومت از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که آن را قادر می‌سازد نیروهای اشغالگر را در محور پیشروی متوقف کند.

این خبرنگار المیادین افزود مقاومت فلسطین در طول رویارویی خود با نیروهای اشغالگر در خطوط تهاجم، سلاح‌های تک تیرانداز را به‌طور گسترده وارد میدان کرد و با استفاده از تاکتیک‌هایی توانست نیروهای اشغالگر و سربازان را به خطوط تهاجم و انجام عملیات‌های خاص بکشاند.

این خبرنگار ادامه داد ده‌ها شهید و زخمی در خیابان‌های جبالیا البلد هستند و بمباران‌ها مانع رسیدن تیم‌های امداد به آنها می‌شود.

مقاومت فلسطین همچنین تلاش اشغالگران را برای نفوذ از گذرگاه کرم ابوسالم خنثی کرد.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۰۰ نقطه در نوار غزه حمله کرده‌است.

استفاده از تک تیراندازها علیه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که در روزهای اخیر گزارش‌ها از محورهای مختلف رزمی در غزه در مورد استفاده از تک تیراندازها علیه سربازان ارتش اشغالگر افزایش یافته‌است.

به نوشته این روزنامه، حماس صبر زیادی در میدان نشان می‌دهد و روش‌های جنگی خود را بهبود می‌بخشد که منجر به افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در صفوف ارتش اشغالگر شده‌است.

آلون آویتار، کارشناس امور فلسطین در شبکه ۱۳ عبری گفت که باید اذعان کرد ارتش شوکه شده و با نبردهای سرسختانه حماس در جبهه جنوبی روبه‌رو شده‌است.

ادامه هلاکت نیروهای اشغالگر در غزه

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که یک سرباز دیگر در جریان نبرد زمینی با رزمندگان القسام در جنوب نوار غزه کشته شده‌است.

به گزارش رسانه‌های عبری، این سرباز چهاردهمین سربازی است که طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه به هلاکت رسیده‌، همچنین پنجمین سربازی بوده که با موشک ضد تانک آرپی جی کشته شده‌است.

ارتش اشغالگر اعلام کرد که این سرباز در نتیجه هدف قرار دادن یک نفربر زرهی NMR در حومه خان یونس کشته شد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر طی امروز به کشته شدن هشت افسر و سرباز خود در نبردهای جاری در نوار غزه اعتراف کرد و افزود از آغاز جنگ تاکنون ۴۸۶ سرباز و افسر کشته شده‌اند که ۱۵۹ نفر از آنها از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

تلاش ناموفق اشغالگران برای نفوذ از گذرگاه کرم ابوسالم/ آخرین آمار از تلفات و خرابی‌های غزه

این در حالی است که ارتش اشغالگر روز شنبه نیز از کشته شدن پنج تن از افسران و سربازان خود و مجروح شدن ۴۴ تن دیگر در نبردهای شدید در چند جبهه در نوار غزه خبر داد.

در ادامه تجاوزات به غزه، رژیم صهیونیستی حدود ۱۲ ساختمان مسکونی در البریج، المغازی، النصیرات و الزوایده در منطقه مرکزی را هدف قرار داد. هواپیماهای اشغالگران کمربندهای آتش را علیه شمال، شرق و مرکز شهر خان یونس ایجاد کردند.

در بمباران رژیم صهیونیستی که منازل غیرنظامیان را در منطقه مرکزی نوار غزه هدف قرار داد، از شامگاه شنبه تاکنون ۴۰ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

همچنین اجساد دو شهید پس از حمله هوایی اشغالگران در نزدیکی گمرک در جنوب خان یونس به بیمارستان اروپایی منتقل شد.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد: امیر رامی عوده نوجوان ۱۳ ساله یکی از آوارگان در بیمارستان الامل در خان یونس بر اثر اصابت گلوله پهپاد تهاجمی در حالی که در داخل ساختمان بیمارستان بود به شهادت رسید.

همچنین یک منبع پزشکی به الجزیره گفت بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی ۱۹ تن در خان یونس شهید شدند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین صبح روز یکشنبه خانه خانواده ابوالعوف در محله تل السلطان در شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که دو تن شهید شدند. کلیپ‌های پخش شده توسط رسانه‌های فلسطینی تلاش‌های دفاع مدنی و ساکنان را برای بیرون آوردن مجروحان از زیر آوار خانه مورد نظر نشان می‌دهند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به مدرسه الرافعی در جبالیا البلد یورش بردند و مردان را دستگیر و زنان را به زور از آنجا بیرون انداختند.

این خبرنگار افزود: نیروهای اشغالگر همزمان با تلاش برای پیشروی در منطقه، در بحبوحه درگیری با مقاومت و گلوله باران شدید توپخانه، ده‌ها بمب دودزا و فسفری بر جبالیا البلد و منطقه الجرن پرتاب کردند.

خبرنگار الجزیره در عین حال با اشاره به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر در تعدادی از خیابان‌های جبالیا البلد خاطرنشان کرد که بمباران رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن تیم‌های پزشکی به این منطقه شد.

خبرنگار المیادین نیز گفت بر اثر بمباران خانه‌ای در اردوگاه البریج در مرکز غزه سه تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

این خبرنگار در گزارشی تاکید کرد اشغالگران به حملات توپخانه‌ای و هوایی شدید جبالیا ادامه می‌دهند. بمبارانی نیز در محله الرمال در شهر غزه رخ داد.

آمار تلفات و خسارات در غزه

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در حملات ۲۴ ساعت گذشته در غزه ۱۶۶ تن شهید و ۳۸۴ تن زخمی شده‌اند. به این ترتیب تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهید و ۵۴ هزار و ۳۶ مجروح رسیده‌است.

دفتر اطلاع‌رسانی در غزه تاکید کرد، ارتش اشغالگر عمدا غیرنظامیان را فریب می‌دهد تا در جنایتی دوگانه تعداد تلفات را بیشتر کند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه روز شنبه گزارش داد که رژیم اشغالگر ۱۷۲۰ کشتار علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام داده که جان بیش از ۲۰ هزار را گرفته، در حالیکه بیش از ۷۰۰۰ تن مفقود هستند و بیش از ۵۳ هراز تن مجروح شده‌اند.

بر اساس داده‌های دفتر دولتی، بیش از ۸۲۰۰ کودک، بیش از ۶۲۰۰ زن، ۳۱۰ شهید از تیم‌های پزشکی، ۳۵ شهید از دفاع مدنی در میان شهدا بودند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ وحشیانه در نوار غزه، تعداد شهدای خبرنگار زن و مرد به ۱۰۱ خبرنگار رسیده‌است.

این دفتر تاکید کرد که احمد جمال المدحون، روزنامه نگار، معاون آژانس فلسطینی الرای در بمباران صهیونیست‌ها در شمال غزه به شهادت رسید.

تلاش ناموفق اشغالگران برای نفوذ از گذرگاه کرم ابوسالم/ آخرین آمار از تلفات و خرابی‌های غزه

این دفتر در ادامه افزود که نیروهای اشغالگر ۱۳۷ غیرنظامی را در استان‌های غزه و شمال اعدام کردند.

تلاش ناموفق اشغالگران برای نفوذ از گذرگاه کرم ابوسالم/ آخرین آمار از تلفات و خرابی‌های غزه

این دفتر خاطرنشان کرد: در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۲۶ مقر دولتی آسیب جدی وارد شد، علاوه بر آن ۹۲ مدرسه و دانشگاه به طور کامل تخریب شدند و ۲۸۵ مدرسه و دانشگاه نیز خسارت جزئی دیدند. همچنین ۱۱۵ مسجد به طور کامل و ۲۰۰ مسجد آسیب جزئی دیدند، علاوه بر آن سه کلیسا دچار خسارات قابل توجهی شدند، در حالی که ۲۵۸ هزار واحد مسکونی آسیب جزئی دیده و ۵۵ هزار واحد مسکونی تخریب یا غیرقابل سکونت شده‌اند.

بر اساس اعداد و ارقام اعلام شده این دفتر، ۲۳ بیمارستان، ۵۳ مرکز بهداشتی و ۱۴۰ موسسه بهداشتی از دسترس خارج شده‌اند، در حالی که اشغالگران مستقیما ۱۰۲ آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha