• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402100301345
  • منبع : نمایندگی سمنان

با امضای تفاهمنامه مدیران ارشاد دو استان انجام شد

مشارکت سمنان و ارومیه برای برگزاری همایش بین‌المللی «کتاب فارسی کودک»

مشارکت سمنان و ارومیه برای برگزاری همایش بین‌المللی «کتاب فارسی کودک»

ایسنا/سمنان تفاهم‌نامه همکاری برای برگزاری اولین همایش بین‌المللی «کتاب فارسی کودک» بین اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سمنان و آذربایجان غربی با محوریت دبیرخانه هشتمین پایتخت کتاب ایران در سمنان امضا شد.

این تفاهم‌نامه در سفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی به سمنان و در دبیرخانه هشتمین پایتخت کتاب ایران، به امضای علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و رضا شمس‌خانی مسؤول دبیرخانه توسعه و ترویج هشتمین پایتخت کتاب ایران امضا و مبادله شد.

این همایش بین‌المللی قرار است با حضور نویسندگان و مترجمان کشورهای مختلف دنیا به‌ویژه کشورهای همسایه با برگزاری افتتاحیه در ارومیه، شهر دوستدار کتاب ایران و اختتامیه آن در سمنان، هشتمین پایتخت کتاب ایران برگزار شود. تاریخ برگزاری آن، پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.

در تفاهم‌نامه اولیه مقرر شد که تفاهم‌نامه نهایی تا ۱۳ دی ماه، مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تنظیم و به امضای دو طرف برسد و همکاری‌ها براساس مفاد مصوب‌شده انجام شود.

در تفاهم‌نامه اولیه، بنیاد آرمان روشن به‌عنوان دبیرخانه همایش مشخص شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز دبیرخانه منطقه‌ای و برگزارکننده افتتاحیه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزارکننده اختتامیه این همایش خواهد بود.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حاشیه این برنامه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در این استان را از عوامل مهم کسب این موفقیت برای سمنان دانست و گفت: با همکاری ارگان‌های مردمی و فرهنگی و نیز استفاده از جوانان خلاق، ۲۰ طرح مبتکرانه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سمنان تهیه و ارائه شد.

وی اجرای طرح کتابخانه نامک، استفاده از کارت عضویت کتاب ویژه دانش‌آموزان، توسعه باشگاه‌های کتابخوان در مدارس استان، استفاده از هلی‌شاپ برای ارائه کتاب به متقاضیان و... را عوامل موفقیت سمنان در این زمینه دانست.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی از چند کتابخانه از جمله کتابخانه رنگین کمان و باران شهرداری سمنان و کتابخانه‌های مردمی و خیری شهید علومی، کتابخانه حضرت رقیه که توسط یک نفر از علاقه‌مندان در سمنان فعال شده است و نیز طرح کتابخوانی آرامش ماندگار در مهدیشهر دیدن کرد.

سمنان امسال به‌عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران انتخاب و معرفی شده است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به سمنان لوح انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران را به مردم این شهر اهدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha