• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402100301351
  • خبرنگار : 71661

اوربان: از تحمیل‌های بروکسل خسته شده‌ام!

اوربان: از تحمیل‌های بروکسل خسته شده‌ام!

نخست‌وزیر مجارستان در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اظهار کرد اتحادیه اروپا تصمیمات اشتباهی را به بوداپست تحمیل می‌کند و او از این فشارها – خصوصاً در مورد جنگ اوکراین – خسته شده است.

به گزارش ایسنا، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در گفت‌وگو با روزنامه «ملت مجارستان» گفت: «از بروکسل خسته شده‌ام. اکنون سوال این است که از وضعیت موجود چه نتیجه‌ای بگیریم.» اوربان در ادامه گفت که از نظر وی اروپا اکنون باید به دنبال افزایش تعداد متحدان خود و ارتقای اتحادیه اروپا باشد.

به گفته نخست‌وزیر مجارستان، اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر جایگاه خود را در اقتصاد جهانی از دست داده، هنوز قدرت دفاعی خود را تحکیم نکرده و در حل مناقشات میان کشورها ناتوان بوده است. با این حال، بروکسل درصدد جمع‌آوری بودجه از کشورهای عضو اتحادیه است تا حمایت مضاعفی از اوکراین به عمل آورد؛ اقدامی که به گفته اوکراین موجب کسری بودجه در دیگر بخش‌ها شده و بر مجارستان اثر مستقیم خواهد داشت.

علاوه بر این، اوربان در این گفت‌وگو اوکراین را مقصر تیرگی روابط میان بوداپست و کی‌یف دانست و از تلاش‌های دولت اوکراین برای مقابله با یادگیری زبان مادری در کودکان مجارستانی ساکن اوکراین انتقاد کرد. او گفت که کی‌یف حقوق اقلیت مجارستانی‌های ساکن اوکراین را نادیده گرفته و فرصت آنان را برای استفاده از زبان مادری خود، محدود کرده است.

اوربان هفته گذشته نیز ضمن مخالفت با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، گفت که هرگز پیش از این در تاریخ اروپا، کشوری نبوده که در حال جنگ و مبارزه با کشور دیگر، بخواهد عضو این اتحادیه شود.

او گفت: شکی نیست که اگر ما اوکراین را وارد اتحادیه اروپا کنیم، تمامی کمک‌هایی که به کشورهای اروپای مرکزی از جمله مجارستان اعطا شده، به کی‌یف سرازیر خواهد شد.

مجارستان برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین خودداری کرده و بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری تاکید دارد. این کشور همچنین بارها از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بارها انتقاد کرده و نخست‌وزیر آن، تحریم‌ها و محدودیت‌های مذکور را یک «شکست» توصیف کرده است؛ شکستی که به گفته اوربان به تشدید وخامت بحران انرژی اروپا ختم می‌شود.

در حال حاضر دو مسئله کلیدی، کمک‌های ارسالی به اوکراین را با مشکل بزرگی مواجه کرده است. اوربان که بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین را وتو کرده و دیگری جمهوری‌خواهان کنگره ایالات متحده که با ارسال کمک‌ها به اوکراین مخالف هستند. آن‌ها علاوه بر یادآوری این نکته که مسائل داخلی آمریکا در اولویت قرار دارند، می‌گویند که کاخ سفید باید یک استراتژی ملموس و شفاف ارائه دهد که ارسال بودجه مضاعف به اوکراین را توجیه کند؛ راهبردی که مشخصاً نشان دهد تخصیص بودجه مضاعف به کی‌یف می‌تواند به پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه ختم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha