• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100301354
  • خبرنگار : 71610

اذعان لاپید به اختلافات و بی‌اعتمادی میان دستگاه نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی

اذعان لاپید به اختلافات و بی‌اعتمادی میان دستگاه نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی

رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی به وجود اختلافات و بی‌اعتمادی میان دستگاه نظامی و سیاسی این رژیم اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، یائیر لاپید، نخست‌وزیر سابق و رئیس فعلی جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره گفت: هیچ‌گونه اعتمادی میان دو نظام سیاسی و نظامی اسرائیل وجود ندارد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، وی همچنین از نحوه توجه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم انتقاد کرد.

لاپید گفت: دولت اسرائیل هنوز هدف راهبردی برای این جنگ تعیین نکرده و اسرائیل نمی‌تواند بدون تعیین برنامه‌ای برای روز بعد وارد این نوع جنگ شود.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین بخشی از «سازوکار مدنی» در غزه خواهد بود؛ سازوکاری که جامعه جهانی و کشورهای عربی را نیز در بر خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بازگرداندن اسرای صهیونیست در نوار غزه مهم‌ترین مساله برای رژیم صهیونیستی است، گفت: اسرائیل گزینه‌های خوبی ندارد و تمامی گزینه‌های پیش روی آن بد است.

لاپید ادامه داد: ما باید بر حماس فشار بیاوریم و صرفا با آن مذاکره نکنیم. در نهایت جنگ به مرحله بعدی منتقل خواهد شد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر در انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم در جریان جنگ و شکست خوردن آن از مقاومت اعلام کرده بود، بنیامین نتانیاهو نمی‌تواند در منصبش ادامه دهد و امکان برگزاری انتخابات در زمان جنگ وجود دارد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha