• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100301428
  • خبرنگار : 50071

صدور رای جزای نقدی و حبس برای یکی از مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد

صدور رای جزای نقدی و حبس برای یکی از مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اولین رای محکومیت قضایی یکی از  مزاحمین تلفنی اورژانس۱۱۵ مشهد که در سال جاری بیش از ۵۰۰ بار تماس تلفنی داشته است، صادر شد.

دکتر علی یزدانی اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومین ترافیکی و... می‌شود. تا کنون سعی شده تا با آموزش همگانی و رسانه‌ای  و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی موثر  انجام شود، ولی با این حال مطابق بررسی آماری  آبان ماه امسال بیش از ۵ درصد تماس های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نامرتبط بوده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی تصریح کرد: با بررسی و مشاوره حقوقی انجام شده و پیگیری مدیریت  امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمین تلفنی بصورت شکایت به قوه قضائیه، در اولین رای کتبی اعلام شده برای فرد مزاحم، جزای نقدی و جایگزین سه ماه حبس تعزیری صادر گردید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقاء یابد که مسئولیت کلیه عواقب استفاده نامناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود، انجام خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۰:۰۰

ممنون از زحماتتون و اینکه حتما با این افراد باید برخورد قاطع شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۵:۵۴

باسلام وخسته نباشید وممنون از لطف و زحمتها ی شبانه روزی شما وهمچنین با مزاحمین باید برخورد کنید تا با جان مردم باضی نکنن و مزاحم آمبولانس نشن ممنون