• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402100301443
  • خبرنگار : 71567

رئیس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

برخی اصرار دارند دانشگاه ها را بی‌دین جلوه دهند

برخی اصرار دارند دانشگاه ها را بی‌دین جلوه دهند

رئیس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه باشکوه‌ترین نمازهای جمعیت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، گفت: این جلوه‌های دینی در مکانی برگزار می شود که برخی اصرار دارند این مراکز را بی‌دین جلوه دهند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام رستمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان ایده اعتکاف دانشجویی که امروز در دفتر مرکزی نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، نماز را مراتب مسیر رسیدن به ارتقا معنویت تعریف کرد و گفت: گاهی اوقات نعمت انقلاب اسلامی که بر دین انجام داد را فراموش می‌کنیم؛ در حالی که انقلاب دین را به قدرت دنیا تبدیل کرد و توجه دنیا به حرکت مسلمانان در یک کار شهادت طلبانه از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در گذشته بنای دانشگاه برای ترویج بی دینی بود، تصریح کرد: اما همین دانشگاه که بنیاد آن غیر دینی بود به یک باره تبدیل به نقطه‌ای برای اوج گیری دین می‌شود و باشکوه‌ترین نمازهای جمعیت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود؛ به طوریکه  تا کنون ۲۲۰۰ نماز جماعت در  دانشگاه‌ها برگزار شده است و این جلوه‌های دینی در مکانی است که اصرار دارند آن را بی دین جلوه دهند.

رئیس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: گاهی اوقات خودمان اسباب بی اعتمادی را ایجاد می کنیم. چرا ما جلوه‌های واقعی روایت را نادیده می‌گیریم و اصرار داریم یک اتفاق ناروا را ترویج کنیم. در حال حاضر  دانشگاه‌ها در تدارک برگزاری اعتکاف دانشجویی هستند که برخی از این دانشگاه ها مراسم را در نیمه ماه رجب و برخی نیز در ماه رمضان و شعبان برگزار می‌کنند.

رستمی با بیان اینکه باید برگزاری مراسماتی نظیر اعتکاف دانشجویی را در دانشگاه‌ها ترویج کنیم، گفت: اعتکاف از این جنس عبادت‌ها است که سکون در آن نیست. شبیه چیزی که در احرام داریم. بنابراین این نوع مراسم های مذهبی باید در دانشگاه ها ترویج یابد.

وی همچنین با بیان اینکه هیات های دانشجویی یکی از الگوهای هیات های سیاسی، اجتماعی و خیریه هستند که متوجه به مسائل جامعه می شوند، گفت: هیات یک‌ میراث معنوی بود و دانشگاه آن را به هیات های دانشجویی، اعتکاف دانشجویی، عتبات دانشجویی ارتقا داد. در حال حاضر باشکوه ترین نمازهای جماعت در دانشگاه ها برگزار می شود، در محیط های نخبگی ما زیباترین جلوه های حرکت های معنوی را داریم، ۲ هزار ۲۰۰ نماز جماعت در دانشگاه ها برگزارمی شود.

به گفته رییس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها، در هر فصل تبلیغی بیش از هزار طلبه از قم آمده در خوابگاه های دانشجویی قرار گرفته باز می گردند. خالص ترین جلوه های دینی در محیطی اتفاق می افتد که اصرار دارند آن را بی دین جلوه دهند.

رستمی تاکید کرد: یکی از اشتباهاتی که ما در فضای عمومی رسانه ای خودمان داریم منظور از ما (جریان انقلابی) این است که گاهی خودمان اسباب نابود شدن خودمان و اساب سیاه نمایی در محیط را برای خودمان ایجاد می کنیم در یک دانشگاهی یک اتفاقی مثلا رخ می دهد، در گروه های بچه های انقلابی باز نشر داده می شود، در حالی که در همان زمان یک هزار و ۸۰۰ نفر در دانشگاه امیر کبیر معتکف می شوند. چرا ما جلوه های واقعی روایت درست از میدان را فراموش می‌کنیم و اتفاق های ناروا را اصرار داریم تکثیر ‌کنیم. کاری که شما انجام دادید مقدمه ورود به اعتکاف است و امسال ما اعتکاف رجبیه را مثل چند سال اخیر در ایام بین دو ترم داریم.

وی همچنین یادآور شد: جدید بودن، نو بودن و تجربه کردن شرایطی که انسان قبلا در آن شرایط نبوده، یکی از جذابیت های حرکت انسانی است. در واقع پیچیدگی ساختار انسان در آفرینش به گونه ای است که ظرفیت بی نهایتی برای این حرکت ها داریم. در صحنه های جدید قرار گرفتن ها، در وجود انسان است، هر صحنه ای در هر عبادتی صحنه جدید است.

رییس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه دین مجموعه ای از صحنه های بدیع، جدید و درک ناشده را پیش روی انسان قرار می دهد، گفت: انسان با قرار گرفتن در این صحنه ها، تجربه های جدیدی را درک می کند که قبلا درک نکرده بود. ما گاهی نعمت انقلاب و نظام اسلامی بر متدینین را فراموش می‌کنیم، انقلاب اسلامی دین، عبادت و بندگی خدا و اسلام را از نقطه مهجور و بی اثر به نقطه تعیین کننده در نظام عالم تبدیل کرد. آنچه که اکنون در نهضت فلسطین می بینیم، همه برکات انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۱۵:۳۰

تا تعریف از دین چه باشد . چند دقیقه روبروی درب ورودی دانشگاه آزاد در سوهانک بنشینید و فقط به ورود و خروج دانشجوها نگاه کنید انگاه شایط نظر شما هم عوض شد . انقلاب در فرهنگ سازی دینی عقب ماند اگر نپذیریم به فکر چاره نخواهیم افتاد اگر انقلاب سازی در فرهگ سازی دینی کاری نکند در واقع هیچ کاری نکرده است چون در بقیه حوزه ها همع کشورها کار می کنند و شاید موفق تر هم هستند. وجه تمایز ما با آنها فقط در بک چیز است فرهنگ سازی دینی د عمل به دین .