• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402100301446
  • خبرنگار : 71505

رییس شورای شهر تهران:

متأسفانه جنگ افروزان منطقه، خود را منتسب به دین حضرت مسیح می‌دانند/ از مسیح عدل را بیاموزند

متأسفانه جنگ افروزان منطقه، خود را منتسب به دین حضرت مسیح می‌دانند/ از مسیح عدل را بیاموزند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت مسیح(ع) و تبریک این روز به تمام موحدین و رهروان این حضرت علی‌الخصوص مسیحیان هموطن ایران اسلامی، گفت: متأسفانه جنگ افروزان اصلی امروز در منطقه خود را منتسب به این دین می‌دانند و ما امیدواریم همه آنها از مسیح بیاموزند که چگونه با عدل، ملاطفت و انصاف زندگی کنند و دست از این خشونت های وحشیانه بردارند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با یادآوری روز اول دی ماه، نخستین سالروز درگذشت مرحوم دکتر عباس شیبانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شخصیت برجسته و مبارز انقلابی، گفت: این چهره شاخص انقلاب اسلامی، سالها سرعلمدار مبارزه با رژیم طاغوتی در دانشگاه تهران بود و حدود ۱۳ سال از عمر خود را در زندان گذرانده بود و وی یکی از اعضای منتخب حضرت امام خمینی(ره) در شورای انقلاب اسلامی بود که وظیفه قانون گذاری و اجرای آن بر عهده این شورا بود.

وی ضمن ارج نهادن به مقام این سیاستمدار و شخصیت بزرگ انقلاب، وی را یکی از عناصر تأثیرگذار در امر نمایندگی مردم ایران دانست و گفت: دکتر عباس شیبانی پس از انقلاب در هیئت دولت موقت شورای انقلاب، به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معرفی شد و از معدود افرادی است که پنج دوره مجلس شورای اسلامی به مردم و کشور خدمت کرد.

وی ادامه داد: چنین شخصی حتی در مسیر پزشکی هم به کشور خدمت کرد تا جایی که وی مسئولیت تهیه وسایل حوزه پزشکی و داروهای کمیاب را بر عهده داشت؛ مضاف بر اینکه این شخصیت متقی و پارسا از دوره دوم تا چهارم نماینده مردم شهر تهران در شورای شهر بود و در دوره دوم به عنوان سرلیست وارد شورا شد. اما یکی از بارزترین محسنات وی در همه مراحل زندگی قناعت پیشگی و ساده زیستی وی بود و در تمام دوره های مسئولیتی خود مراقبت های سختی برای آسیب نرسیدن به بیت المال داشت.

چمران در ادامه ضمن اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت مسیح(ع) و تبریک این روز به تمام موحدین و رهروان این حضرت علی‌الخصوص مسیحیان هموطن ایران اسلامی، عنوان کرد: متأسفانه جنگ افروزان اصلی امروز در منطقه خود را منتسب به این دین می دانند و ما امیدواریم همه آنها از حضرت مسیح بیاموزند که چگونه با عدل، ملاطفت و انصاف زندگی کنند و دست از این خشونت های وحشیانه بردارند.

وی همچنین به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ غزه و قتل عام وحشیانه اسرائیل علیه مسلمانان فلسطین اشاره کرد و افزود: ۷۸ روز از جنگ غزه گذشت، این گونه کشتار ها در تاریخ جهان کم سابقه و بی سابقه است. دنیا می داند که این گونه نسل کشی، انسان کشی و حتی بستن آب به روی مردم جنایات کمی نیست. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ آمریکا سردمدار این جنایات در غزه است. آنها به طور مستقیم پشتیبان و مربی تمام این کشتارها و قتل عام ها در جهان هستند؛ مضافاً بر اینکه این اتفاق باعث شد تا اروپایی ها نقاب نفاق و انسان دوستی را از چهره خود کنار بزنند و خوی اصلی خود را به جهانیان نشان دهند و بگویند که ما در همه حال با ظالمان همکار و همگام هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه ضمن قدردانی از شجاعت و دلیری مبارزان یمنی در مقابل جنایات رژیم جعلی اسرائیل اذعان کرد: دلیری مردم و رزمندگان یمنی ثابت کرد که آنها با قدرت و شهامت در مقابل حکام خود فروخته و دست نشانده آمریکا و برخی حکام کشورهای عربی می ایستند و تمام قد از مظلومان دفاع می کنند.

وی تاکید کرد: برخی حکام کشورهای عربی و اسلامی که هنوز چشمشان را بر روی این نسل کشی عظیم بستند و همچنان از یک رژیم کودک کش حمایت می کنند، بدانند که جز لعن و نفرین ملت های آزادیخواه جهان چیز دیگری عادیشان نخواهد شد؛ پیامی که در تظاهرات های میلیونی و عجیب ملت یمن به جهان مخابره شد نشان از این داشت که آنها مردمی زنده و مدافع حقوق بشر هستند و هراسی از ابرقدرت ها ندارند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه ضمن آرزوی پیروزی هرچه زودتر ملت بزرگ فلسطین، گفت: از خدا طلب می کنیم، کسانی که با بی غیرتی خود را به خواب زدند، از خواب غفلت بیدار شوند و در جایگاه درست قرار گیرند و مدافع مظلوم و دشمن ستمکاران باشند.

چمران به سالروز بزرگداشت رودکی، یکی از بزرگترین شاعران پارسی زبان اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگ نیز جزو نخستین شعرایی است که از زبان پارسی نگهبانی کرد و شعرهای پارسی بسیاری سرود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha