• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402100301492
  • خبرنگار : 50163

مدیر آموزش و پرورش ابهر تاکید کرد

ضرورت توجه به سیاست‌های توسعه کشور در انتخاب رشته دانش‌آموزان

ضرورت توجه به سیاست‌های توسعه کشور در انتخاب رشته دانش‌آموزان

ایسنا/زنجان مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: در مسیر انتخاب رشته باید براساس سیاست‌های توسعه کشور حرکت کنیم و با کمک همه اجزای دخیل در تعلیم‌ و تربیت، برای تحقق هرچه بهتر سند تحول بنیادین تلاش کنیم.

مجید مرادی امروز (یکشنبه، سوم دی‌ ماه) در جلسه کمیته انتخاب رشته دانش‌آموزان ابهری، با اشاره به ضرورت کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای و هدایت متوازن دانش‌آموزان به شاخه‌ها رشته‌های تحصیلی، اظهار کرد: در این مسیر باید براساس سیاست‌های توسعه کشور حرکت کنیم و با کمک همه اجزا دخیل در تعلیم‌ و تربیت، برای تحقق هرچه بهتر سند تحول بنیادین تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین کارکرد هدایت تحصیلی برای نظام تعلیم و تربیت تبیین شده است، ادامه داد: بر این اساس باید نظام جامع هدایت تحصیلی با هدف هدایت دانش‌آموزان به رشته‌ها و مشاغل مورد نیاز حال و آینده کشور متناسب با استعداد و علاقه‌مندی آنها تبیین شود.

مدیر آموزش‌ و پرورش ابهر بیان کرد: یکی از کارهای مهم آموزش‌ و پرورش هدایت تحصیلی است، چراکه هدایت تحصیلی نادرست عواقب جبران‌ناپذیری دارد و بیشترین آسیب‌های تحصیلی اعم از افت تحصیلی، افسردگی و سرخوردگی تحصیلی و از همه مهمتر، نبود احساس لذت و خلاقیت از پیامدهای هدایت تحصیلی نادرست است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش‌ و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه‌جانبه فرد و تربیت انسان‌های سالم، کارآمد و مسؤول برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: همه ما باید در تعیین نوع رشته و هدایت دانش‌آموزان به آنها کمک کنیم تا بتوانند در مسیری روشن و با بینش آگاهانه حرکت کنند.

او از انتخاب رشته به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی هر فرد یاد کرد، ادامه داد: این موضوع می‌تواند نقش مهمی در زندگی فرد داشته باشد و مسیر زندگی‌اش را دگرگون کند.

مرادی با توضیح اینکه انتخاب رشته باید با تکیه بر توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی فرد باشد و فرد خواهد توانست در آن رشته خاص به موفقیت دست یابد و آینده روشنی پیش روی او قرار خواهد گرفت، افزود: در مقابل، اگر این انتخاب براساس علایق و توانایی‌هایی او نباشد ممکن است در نیمه کار خسته شود و از ادامه تحصیل منصرف شود و چه بسا حتی مسیر زندگی‌اش عوض شود.

وی به تشریح گزارش عملکرد کمیته در سال تحصیلی گذشته و تبیین و تشریح سیاست‌های کلی و استانی پرداخت و گفت: با توجه به افزایش آمار دانش‌آموزی ۲۰۰ نفری در ورود به پایه دهم در سال تحصیلی آینده و با توجه به وضعیت موجود که با مشکل کمبود فضا، تجهیزات و نیروی آموزشی مواجه بوده‌ایم و خواهیم بود، این مهم، با حمایت و پیگیری مسؤولان شهرستان و استان قابل حل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha