• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402100301503
  • خبرنگار : 71368

در بررسی اساسنامه سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران مطرح شد

از لزوم جذب سرمایه‌گذاران به تهران تا تلاش شهرداری برای تسهیل قوانین سرمایه گذاری

از لزوم جذب سرمایه‌گذاران به تهران تا تلاش شهرداری برای تسهیل قوانین سرمایه گذاری

اعضای شورای شهر تهران بخشی از اساسنامه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران روی میز بررسی قرار گرفت و ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن قرائت بندهای جدید و اصلاحی اساسنامه این سازمان با بیان اینکه تمام اساسنامه ها با امضای شهردار تهران ارسال شده و کمیسیون دخالتی نداشته است، گفت: اساسنامه سازمان سرمایه گذاری نسخه مشترک ما و شهرداری تهران است و ما اهدافی همچون سیاست گذاری و اتخاذ راه‌های ایجاد سرمایه گذاری را در نظر گرفتیم.

پرویز سروری در جریان بررسی اساسنامه این شرکت با تاکید بر اینکه در گذشته روند سرمایه گذاری اشتباه بود، اظهار کرد: فرایندهای طولانی باعث می شود سرمایه گذاران توانمند جاذبه‌ای مشاهده نکنند که با شهرداری مشارکت کنند، با این فرایندها، سرمایه گذاران از مشارکت فرار خواهند کرد.

همچنین مهدی پیرهادی نیز با تأکید بر اینکه باید جلوی توسعه ساختار را بگیریم، اظهار کرد: در گذشته شاهد این بودیم که یادمان سازه شکل گرفت و باقی ماند و یا شرکت خاکریز آب راه اندازی شد و باقی مانده است.

در ادامه مهدی چمران با بیان اینکه قرار نیست ایجاد شرکت صورت بگیرد و مشارکت در ایجاد شرکت انجام خواهد شد، تصریح کرد: اگر این شرکت در حد مجاز سرمایه گذاری شهرداری تهران باشد، سرمایه گذاری انجام می دهد و اگر در حد مجاز نباشد باید از شورا مجوز دریافت کند.

در ادامه تشکری هاشمی با بیان اینکه ما خیر بزرگی از سازمان سرمایه گذاری در سالهای گذشته و امروز ندیده ایم، گفت: چرا باید شورا عقب بکشد و این اختیار به شهرداری داده شود که هر اقدامی می خواهد انجام دهد؟  اگر پروژه دارید اجرا کنید، چرا می خواهید شرکت راه اندازی کنید؟

به گزارش ایسنا، فروزنده معاون مالی شهرداری تهران  نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران بیان اینکه مأموریت سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران این است که سرمایه گذارهای مختلف را جذب کند و پروژه ها را به اجرا برساند، گفت: در مواردی شهرداری باید وارد شود؛ در تبصره ۱۵ به شهرداری مجوز داده شده تا ۳۰ درصد مشارکت کند؛ لذا باید سرمایه گذاران را جذب کنیم و مشارکت صورت بگیرد.

به گفته وی،در طرح تونل شهید متوسلیان شهرداری حتماً باید ۳۰ درصد مشارکت داشته باشد و باید فضای سرمایه گذاری مشترک ایجاد شود. در باب پیشبرد سرمایه گذاری باید اجازه داده شود که شرکت پروژه ایجاد کنیم و مأموریت این شرکت ها نیز روشن است و پس از پایان طرح منحل می شود.

معاون شهردار تهران ا بیان اینکه ۹ پروژه سرمایه گذاری داریم که در فرایندها باقی مانده است، ادامه داد: سرمایه گذار منتظر نمی ماند و اگر سریعتر پاسخ ندهیم، سرمایه گذاران می روند؛ برای مثال سرمایه گذاران برج میلاد کاملاً آماده هستند؛ اما ما درگیر فرایند هستیم. در این میان، سرمایه گذاران در چند پروژه دیگر سرمایه گذاری کرده اند و شورا می تواند قیدی را در بندهای اساسنامه لحاظ کند که شهرداری بتواند در سرمایه گذاری مشارکت کند.

همچنین در ادامه نویدخاصه باف مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران که در جلسه حضور داشت با اشاره به اینکه  مطرح کردن این موضوع که خیری از سازمان سرمایه گذاری ندیده ایم، درست نیست، گفت: ساخت بیمارستان آتیه و مشارکت در آن اگر خیر نیست، چیست؟ وقتی شرکت برای پروژه‌ها راه‌اندازی شود تابع قانون تجارت خواهد بود و روند بهتری طی خواهد شد. ما به دنبال تسهیل قوانین سرمایه گذاری هستیم. برای راه اندازی یک شهربازی در برج میلاد  دور خود می چرخیم که اگر شرکت وجود داشت، این سردرگمی ها را نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه شورای سرمایه گذاری یک عضو ناظر از شورا دارد، تصریح کرد: سه نفر از اعضای شورای سرمایه گذاری نیز توسط شورای شهر تأیید می شوند. ما به دنبال ایجاد قارچ گونه شرکت ها نیستیم و اگر نگاه ما این است؛ انحلال سازمان سرمایه گذاری را رقم بزنیم راحت‌تر خواهیم بود.

خاصه بافت با بیان اینکه ۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۷۴ میلیارد تومان تبدیل به قرارداد شده است، اظهار کرد: بر اساس تفویض اختیار، امیدواریم تعداد طرح های سرمایه گذاری افزایش یابد. به هر شکل از ۴۹ پروژه ۲۵ پروژه حذف و تعدادی پروژه هم اضافه شده که درنهایت به ۹۸ قرارداد تا پایان سال خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه برای دستگاه زباله سوز در حال حاضر مشاور اخذ شده و بررسی ها در حال انجام است، گفت: پس از نهایی شدن جزئیات و آماده شدن قرارداد، طرح مورد نظر به شورا جهت تصویب ارائه می شود.

خاصه‌باف با اشاره به رفع مشکل تملک پارکینگ حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و آماده شدن طرح برای فراخوان در آینده ای نزدیک، گفت: پروانه هتل کوهستان نیز به عنوان یکی از طرح های بزرگ صادر شده و طرح مرکز تجارت جهانی ۲ نیز امسال به فراخوان گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران با مراعا گذاشتن بند 8 اساسنامه این سازمان مابقی اساسنامه را تصویب کردند و پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر که ریاست  شورا را برعهده گرفته بود، گفت: از دوستان شهرداری می خواهیم که برای تبصره 8 جلساتی برگزار کنند تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha