• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402100301519
  • منبع : نمایندگی سمنان

با حضور رئیس سازمان زندان‌ها انجام شد

آزادی ۷۶ نفر زندانی و رهایی از قصاص ۲ نفر در سمنان

آزادی ۷۶ نفر زندانی و رهایی از قصاص ۲ نفر در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: اقدامات فرهنگی در زندان‌های کشور مورد توجه ویژه است.

غلامعلی محمدی امروز (یکشنبه، سوم دی ماه) در دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان سمنان با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در کشور، اصلاح و تربیت زندانی‌هاست، اظهار کرد: در این راستا از ظرفیت‌های قانونی موجود کمال استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بهرمندی زندانیان از ارفاقات قانونی منوط به کسب امتیازات و اعتبار لازم توسط آنها در زندان است، ادامه داد: بخش عمده‌ای از این امتیازها مربوط به حضور زندانیان در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است و از این طریق کسب می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های قرآنی، یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در راستای اصلاح و تربیت زندانیان است، افزود: بسیاری از زندانیانی که در زندان‌ها با قرآن مأنوس می‌شوند، پیش از آن هیچ انسی با قرآن کریم نداشتند و این تأثیر اقدامات فرهنگی در زندان بود که روی آنها اثر گذاشت.

او حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال را از دیگر اقدامات سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در راستای اصلاح و تربیت زندانیان دانست و گفت: علاوه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه گواهی آن به زندانیان، اسناد اشتغال پایدار برای آنها با عنوان برنامه‌محوری مد نظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌ فقیه در استان سمنان نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در زندان‌های سراسر کشور، بر لزوم توجه به زندانیان پس از آزادی تأکید کرد و افزود: باید در سطح کلان برنامه‌ریزی شود تا آمار بازگشت زندانیان به زندان‌ها بیش از گذشته کاهش یابد.

آزادی ۷۶ نفر زندانی و رهایی از قصاص ۲ نفر در سمنان


آزادسازی زندانی‌های استان سمنان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها

همچنین آیین آزادسازی ۷۶ نفر از زندانیان استان سمنان و رهایی از قصاص دو نفر به همت شوراهای حل و اخلاف زندان و ستاد دیه استان و با حضور رئیس سازمان زندانهای کشور انجام شد.

کهربایی، رئیس سازمان زندان‌های استان سمنان گفت: از ابتدای سال تا کنون با اعطای ارفاق‌های قانونی، عفو، گذشت شکات و... بیش از۴۰۰ نفر از زندانیان آزاد شده‌اند.  در ۹ ماه امسال نیز ۸۵ نفر از محکومان مشمول گرفتن پابند الکترونیک شدند.

وی گفت: با توجه به سفر رئیس سازمان زندان‌های کشور به استان سمنان ۷۶ نفر از زندانیان آزاد و دو نفر نیز با گرفتن رضایت از شکات از طناب‌دار رهایی یافتند.

رئیس سازمان زندان های کشور امروز در بدو ورود به سمنان با حضور در گلزار شهدای امامزاده یحیی به مقام والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

محمدی در آغاز این سفر همراه مسؤولان اجرایی و قضایی استان سمنان از جمله رئیس کل دادگستری با حضور در گلزار شهدای امامزاده یحیی، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا با خواندن فاتحه یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

دیدار با نماینده ولی فقیه، نشست با استاندار، حضور در جلسه شورای قضایی، بازدید از زندان و افتتاح پروژه‌های عمرانی و اشتغال، شرکت در مراسم آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و توزیع بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند از جمله برنامه‌های رئیس سازمان زندان‌ها در این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha