• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100301609
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل شیلات گلستان عنوان کرد:

هدایت گلستان به سمت اقتصاد دریامحور/ سرمایه‌گذاران پای کار بیایند

هدایت گلستان به سمت اقتصاد دریامحور/ سرمایه‌گذاران پای کار بیایند

ایسنا/گلستان مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه باید استان را به سمت و سوی بهره‌مندی از اقتصاد دریامحور سوق دهیم، افزود: پس از لایروبی کانال آشور، دسترسی صیادان منطقه به دریای خزر برقرار شده و باید از این ظرفیت به شکلی شایسته استفاده کنیم.

دکتر اسماعیل جباری ظهر یک شنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد دریا محور یکی از ظرفیت‌های مهم رشد اقتصادی منطقه محسوب می‌شود، اظهار کرد: توجه به این حوزه می‌تواند یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی در استان گلستان باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه داشتن برای ترویج اقتصاد دریا محور و استفاده پایدار از ظرفیت منابع و گستره‌های آبی در جهت رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد، ادامه داد: فعالیت در زمینه اقتصاد دریا محور مستلزم حمایت دولت از صنایع مرتبط از قبیل حمل و نقل دریایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، آبزی پروری و شیلات است که باید از همه ظرفیت‌ها در این حوزه بهره‌مند شد.

مدیرکل شیلات گلستان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در کمربند خشک جهان واقع شده است، افزود: منابع آب شیرین کشورمان بسیار محدود بوده و استفاده از آب دریا برای پرورش و تولید آبزیان از مهمترین برنامه‌های توسعه به شمار می‌رود.

وی حمایت‌های دولت سیزدهم برای لایروبی خلیج گرگان و کانال آشوراده و اهتمام برای اجرای فازهای بعدی پروژه احیا و علاج بخشی این خلیج را دلسوزانه دانست و خاطرنشان کرد: پس از لایروبی کانال آشور، دسترسی صیادان منطقه به دریای خزر مجدد برقرار شده است.

هدایت گلستان به سمت اقتصاد دریا محور/ سرمایه گذاران پای کار بیایند

جباری لایروبی کانال آشور را یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه اقتصاد دریا محور در گلستان برشمرد و اضافه کرد: قطعاً این اقدام موجب افزایش تولیدات شیلاتی منطقه و بهبود وضعیت معیشت صیادان خواهد شد.

وی ظرفیت‌های استان گلستان در اجرای پروژه‌های دریا محور را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: برای این منظور باید سرمایه گذارهای بخش خصوصی را پای کار آورد تا با حمایت‌های دولت این ظرفیت‌ها را به خوبی شکوفا کرد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در این راستا اقداماتی از قبیل توسعه آبزی پروری در دریا، توسعه گردشگری دریایی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات شیلاتی و دیگر برنامه در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با تحقق این اهداف، می‌توان شاهد تحولی چشمگیر در اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منطقه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha