• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402100301635
  • خبرنگار : 50046

فعالیت دستگاه قضایی خراسان شمالی برای حفاظت از آثار تاریخی جاجرم

فعالیت دستگاه قضایی خراسان شمالی برای حفاظت از آثار تاریخی جاجرم

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از فعالیت دستگاه قضایی در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و حسینیه بزرگ شهر جاجرم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده بیان کرد: با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی موزه گرمابه تاریخی و حسینیه بزرگ شهر جاجرم در سطح پایین‌تری از معابر اطراف آن واقع شده، از گذشته بارندگی‌ها و سیلاب‌های فصلی گاهی موجب تجمع آب فراوان در محوطه و در مجاورت این بناها شده است. در صورت تداوم این وضعیت به‌تدریج خسارت‌های متعددی خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از تکرار و استمرار حوادث مشابه و اظهار نگرانی از تخریب این بناهای ارزشمند، ادامه داد: دستگاه قضایی با حساسیت مضاعف و در راستای صیانت از حقوق عامه، به این عرصه ورود کرده و در تلاش است با ایجاد تمهیدات بازدارنده و پیشگیرانه از ادامه بروز این حوادث جلوگیری کند.

براتی‌زاده با قدردانی از تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب جاجرم در این زمینه، گفت: پس از بازدیدهای میدانی مقرر شد اداره میراث فرهنگی این شهرستان هرچه سریع‌تر ضلع جنوبی این محوطه را حصارکشی یا با ایجاد دیوار حائل، از ورود آب و خسارت دیدن بناهای یادشده پیشگیری کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، مقام عالی قضایی استان اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه جاجرم متعهد شد با همراهی و همکاری اداره‌های میراث فرهنگی، شهرداری و شورای اسلامی و با همیاری اعضای هیأت امنای حسینیه بزرگ این شهرستان، ضمن پیش‌بینی و جانمایی و احداث دو حلقه چاه در مکان مناسب، اقدامات لازم را برای هدایت روان‌آب‌ها انجام دهند.

موزه مردم‌شناسی جاجرم شامل حمام خزینه (گرمابه) از جمله آثار باقی‌مانده از قرون متأخر اسلامی است که در بافت قدیمی این شهر واقع و در سال ۱۳۸۶ به شماره ۲۲۲۱۲ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha