• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100301658
  • خبرنگار : 50604

رئیس جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد:

پنبه بهترین جایگزین کشت شالی در گلستان

پنبه بهترین جایگزین کشت شالی در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس جهاد کشاورزی گلستان، پنبه را جایگزین مناسب کشت شالی در گلستان دانست و گفت: سال گذشته، برای اولین بار در کشور کشت قراردادی پنبه در گلستان اجرا شد.

محمد برزعلی ظهر یکشنبه در سومین همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه که در گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی در استان گلستان است، اظهار کرد:  سطح زیر کشت شالی در استان گلستان از ۶۹ هزار هکتار در سال گذشته به کمتر از ۴۰ هزار هکتار کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل فعالیت‌های ترویجی سازمان جهاد کشاوزری گلستان و بخشی دیگر به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌های باران  و بازرگانی برنج اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که بر اساس مصوبات سال ۹۷ هیئت وزیران، کشت پنبه را جایگزین کشت برنج در استان کنیم، افزود: با توجه به مباحث علمی و تحقیقاتی که در موسسه تحقیقات پنبه کشور صورت گرفته به لحاظ فنی جایگاه خوبی در سطح خاورمیانه داریم اما در حوزه تولید باید یک چرخش تحول آفرین داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفر خود به استان گلستان با هدف حمایت از تولید و کشارزان بر کشت قراردادی تاکید داشتند، گفت: ما در آینده باید استفاده از منابع و نهاده‌های کشاورزی را باید به سمتی هدایت کنیم که حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

برزعلی، افزایش بهره‌وری در واحد سطح، حفظ و نگهداری از ذخایر ژنتیکی و انتقال دانش فنی به تولید کنندگان و بهره‌برداران را از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی گلستان برشمرد و ادامه داد: استان گلستان اولین استانی بود که سال گذشته کشت قراردادی پنبه را با همت بخش صنعت، تولیدکننده و بخش تسهیلگری در سازمان جهاد کشاورزی با موفقیت اجرا کرد.

این مقام مسئول، احداث هرچه بیشتر مجتمع‌های کشت و صنعت، یکپارچه سازی اراضی زراعی و کاهش هزینه‌های تولید را در رونق کشاورزی موثر دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی محصول پنبه اهتمام بیشتری شود تا شاهد افزایش سطح کشت پنبه در کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha