• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100301670
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

انجام ۱۸۰ مورد نشت‌یابی به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در لرستان

انجام ۱۸۰ مورد نشت‌یابی به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در زمینه رفع نشت آب در سطح شهرها بیش از ۶۰ مورد نشت نامرئی در شهر پلدختر شناسایی و رفع نشت شده که مقدار هدر رفت شناسایی و تاکنون حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه برآورد می‌شود، همچنین در شهر دورود نیز ۱۱۰ نشت شناسایی و بیش از ۳۵ نشت مرتفع و در همین خصوص در شهر ازنا ۱۲ نشت شناسایی شده است.

یاسر اکبریان سوم دی ماه در حاشیه جلسه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب لرستان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در دفتر بهره‌برداری شبکه توزیع و کاهش آب به حساب نیامده معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و از محل اعتبارات کاهش هدر رفت، برنامه‌های پایش و نشت‌یابی شبکه و انشعابات آب شهرهای دورود، پلدختر و ازنا با هدف کاهش هدر رفت واقعی ناشی از نشت‌های نامرئی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همکاری مؤثر واحدهای بهره‌برداری آب شهرهای فوق و استفاده از تجهیزات نشت یاب شبکه و انشعابات عملیاتی شده و این برنامه همچنان در دستور کار همکاران است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با هدف گذاری انجام شده در پایان عملیات اثر بخشی عملیات مذکور در کاهش MNF شهرهای مذکور مشهود باشد.

اکبریان ادامه داد: در این زمینه بیش از ۶۰ مورد نشت نامرئی در شهر پلدختر شناسایی و رفع نشت شده که مقدار هدر رفت  شناسایی شده تاکنون حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه برآورد می‌شود، همچنین در شهر دورود نیز ۱۱۰ نشت شناسایی و بیش از ۳۵ نشت مرتفع و در همین خصوص در شهر ازنا ۱۲ نشت شناسایی شده است.

مدیرعامل آبفا لرستان در پایان گفت:با توجه به تجهیز بودن امورات تابعه به دستگاه‌های نشت‌یابی، این عملیات با استفاده از دانش فنی و تجربه همکاران نیز انجام می‌شود که استفاده از حجم بازیابی شده ناشی از شناسایی هدر رفت  واقعی یکی از مرقون به صرفه‌ترین راهکارهای جایگزینی منابع تأمین آب جدید بوده که نتیجه مستقیم آن حفظ ذخایر استراتژیک آب‌های زیرزمینی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha