• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402100301741
  • خبرنگار : 50444

استاندار خراسان شمالی:

حماسه ۹ دی پاسخ به توهین به تصمیم ملت بود

حماسه ۹ دی پاسخ به توهین به تصمیم ملت بود

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: حماسه ۹ دی که توسط مردم رقم خورد، پاسخی به توهین‌هایی بود که عده‌ای به انتخاب و آرای مردم کرده بودند.

محمدرضا حسین‌نژاد امروز (یکشنبه، سوم دی ماه) در بزرگداشت روز جهانی داوطلب در خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: ۹ دی ماه روز بصیرت‌افزایی و خروش مردم علیه افرادی بود که انتخابات را زیر سوال برده بودند و با سوءاستفاده نظام‌های سلطه، هزینه‌های بسیاری برای مردم و کشور تراشیدند.

وی تاکید کرد: ۹ دی ماه روز خروش ملت ایران و آشکار کردن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های عده‌ای غافل یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

وی ادامه داد: امسال، سال انتخابات است و ۱۱ اسفند ماه انتخاباتی پرشور برگزار می‌کنیم. جمعیت هلال احمر نیز یک مجموعه داوطلب‌محور است که در همه عرصه‌ها حضور حداکثری دارد و در روز رأی‌گیری نیز در میدان حضور خواهد داشت.

حسین‌نژاد رقابت، سلامت و امنیت را سه مولفه اصلی برگزاری انتخابات دانست و افزود: تلاش ما این است که مشارکت حداکثری در انتخابات شکل گیرد و همه در میدان حاضر باشند تا قدرت‌های سلطه که تلاش‌شان منفعل شدن مردم است، مانند دفعات قبلی روسیاه شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس نیز در این آیین گفت: فعالیت‌های بشردوستانه، خصوصیت بارز هلال احمر و داوطلبان آن در ایران است و به‌عنوان مثال، مانند نگینی در زلزله‌های سوریه و ترکیه درخشیده‌اند.

سید محمد پاکمهر اظهار کرد: زلزله افغانستان، هیأت‌های پزشکی حج، راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین و پایگاه‌‎های مستقر در مسیر از جمله موضوع‌هایی هستند که می‌توان با نگاه کردن به آن‌ها، حس بشردوستی و از خودگذشتگی را در داوطلبان هلال احمر دید.

وی افزود: موضوع‌های خوبی در قانون هفتم توسعه برای هلال احمر وجود دارد که البته باید توسط شورای نگهبان به تصویب برسد. در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نیز تلاش می‌شود این حمایت‌های ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha