• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100301821
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل ثبت‌احوال استان خبر داد:

صدور بیش از ۹۸ درصد کارت‌های هوشمند در لرستان

صدور بیش از ۹۸ درصد کارت‌های هوشمند در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: بیش از ۹۸ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال مشمول دریافت کارت هوشمند ملی، کارت خود را دریافت کردند.

فریبرز امیری پریان امروز سوم دی‌ماه در دیدار با فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاددانشگاهی لرستان که در محل سالن اجتماعات جهاددانشگاهی استان، برگزار شد، با بیان اینکه در لرستان جمعیت بالای ۱۵ سال مشمول دریافت کارت هوشمند ملی هستند، افزود: در لرستان این رنج سنی از جمعیت لرستان پوشش داده شده و بیش از ۹۸ درصد آنها کارت ملی هوشمند صادر شده است.

وی با بیان اینکه کل درخواست‌هایی که برای صدور کارت ملی هوشمند در لرستان ثبت شده ۱.۵ میلیون نفر بوده است، بیان کرد: براساس درخواست‌های ثبت شده، کارت‌های ملی هوشمندی که به شهروندان لرستانی تحویل داده شده یک میلیون و ۳۴۸ هزار کارت بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: همچنین ۲۰ هزار کارت در اداره کل ثبت احوال استان وجود دارد که مربوط به نیمه‌اول سال ۱۴۰۰ و قبل از آن است که مردم برای دریافت آنها مراجعه نکردند.

امیری پریان با اشاره به اینکه احتمال تغییر شماره تلفن و آدرس افراد وجود دارد، بیان کرد: برای افراد متقاضی صدور کارت هوشمند ملی پیامک ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: چنانچه افرادی در نیمه اول ۱۴۰۰ و قبل از آن متقاضی صدور کارت ملی هوشمند بودند و برای دریافت آن اقدامی نکردند می‌توانند جهت دریافت کارت خود به ثبت احوال استان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه قبلا یک وقفه‌ای در صدور کارت‌ها به خاطر تحریم‌ ایجاد شده بود و قبل از سال ۱۴۰۰، ۱۰ میلیون نفر برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام کردند، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ به بعد با تامین اعتبار و رفع تحریم‌ها این تعداد کارت هوشمند به سرعت صادر شد.

امیری پریان گفت: مانعی برای خدمات‌دهی وجود ندارد و به زودی مابقی کارت‌های ملی هوشمند نیز صادر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha