• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100301847
  • خبرنگار : 30147

تشریح جزئیات پروژه‌های فرهنگی در حال ساخت برخی از شهرهای خراسان رضوی

تشریح جزئیات پروژه‌های فرهنگی در حال ساخت برخی از شهرهای خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم هر چه زودتر سه پروژه فرهنگی هنری تربت‌حیدریه، جوین و جغتای را به بهره‌برداری برسانیم گفت: مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه، پروژه‌ای عظیم است که همانند آن را در سطح استان نداریم.

محمد حسین‌زاده، سوم دیماه در بازدید از پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری تربت‌حیدریه اظهار کرد: این مجتمع شامل نگارخانه، فضاهای آموزشی و سالن چند منظوره است که امکانات بسیار خوبی را فراهم می‌کند اما به دلیل بزرگی مجتمع، تامین اعتبار آن زمان‌بر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه از زمان آغاز ساخت این مجتمع در سال ۱۳۸۶ تلاش‌های گسترده‌ای برای به اتمام رسیدن آن کشیده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ پروژه ناتمام در سطح استان داریم که به جز ۸ پروژه در دست احداث ۱۴ پروژه دیگر در حالت رکود هستند که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها دیگر شهرها هم صاحب پروژه فرهنگی شوند.

تکمیل پروژه فرهنگی هنری پیشکوه نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار 

 مشاور پروژه فرهنگی هنری پیشکوه نیز در این بازدید گفت: هم اکنون دو پیمانکار در این مجتمع مشغول به کار هستند که پیمانکار نخست سالن چند منظوره سینما و دیگر پیمانکار نیز مشغول انجام تاسیسات  مجتمع است.

علی صدقی با اشاره به اینکه برای تکمیل این مجمتع نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، افزود: تاکنون ۷۵ درصد تاسیسات و سالن چند منظوره ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان بهار سال آینده شاهد بهره‌برداری از این مجتمع باشیم.

اداره کل ارشاد روند اداری را تسریع کند 

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بسیاری از کارها از جمله مناقصه‌ها و بروکراسی اداری در اداره کل فرهنگ و ارشاد باید روند تسریع به خود بگیرد، گفت: علیرغم اینکه از اردیبهشت امسال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافته و باید روند اداری مناقصه و بروکراسی‌ها تا امروز به پایان می‌رسید اما این روند اداری در همه پروژه‌ها لاک‌پشتی پیش می‌رود.

محسن زنگنه همچنین گفت: دستگاه‌های نظارتی استان روند حرکت ادارات را کند می‌کنند و با این روش عملا نمی‌توان در استان کار خاصی انجام داد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: باتوجه به اینکه ابتدای ورود ما به این پروژه اعلام کردند ۹۰ درصد کار انجام شده و برای تکمیل نیازمند ۲۰ میلیارد تومان است، سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان اختصاص یافت که نیمی از این مبلغ به حساب ارشاد واریز شد و گمان کردیم این پروژه با این مبلغ به اتمام می‌رسد.

زنگنه بیان کرد: این مبلغ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به جهت اختلافات در حوزه سند جذب نشد و تقریبا یکسال زمان برد تا ۱۷ میلیارد تومان را جذب کنیم. 

این نماینده مجلس گفت: این پروژه سال ۸۵ شروع شد که تا سال ۹۹ حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شد و بعد از آن نیز ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و تقریبا ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده و ۵۰ میلیارد از محل بودجه نفت اختصاص پیدا کرده است. 

زنگنه افزود: پروژه بزرگ و سنگین دیده شده و با ۵۰ میلیارد تومان دو یا سه سالن سینمایی افتتاح می‌شد اما بخشی از هزینه‌ها مانند تاسیسات صرف اصلاح مواردی بود که از قبل انجام شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha