• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100401903
  • خبرنگار : 50177

عضو شورای اسلامی شهر خبر داد:

تولید ۴۰۰ تن زباله در خرم‌آباد

تولید ۴۰۰ تن زباله در خرم‌آباد
عکس تزئینی است

ایسنا/لرستان عضو شورای اسلامی خرم‌آباد از تولید ۴۰۰ تن زباله در این شهر خبر داد و گفت: یکی از دلایل تولید زباله در خرم‌آباد مصرف‌گرایی غالب مردم است.

مجید دریکوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سرانه استاندارد تولید واقعی زباله به ازای هر نفر در روز زیر ۵۰۰ گرم است.

وی با بیان اینکه و  سرانه استاندارد تولید زباله در کشور ما بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم گزارش شده است، گفت: این درحالیست که در خرم‌آباد سرانه تولید زباله برای هر نفر حداقل یک کیلوگرم است.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد  یکی از دلایل تولید زباله در خرم‌آباد را مصرف‌گرایی غالب مردم برشمرد و با بیان اینکه در برخی مراسم شاهد دورریز غذای اضافی هستیم، افزود: در منازل افراد شاهد وجود لباس‌های غیرضروری و انباشتگی وسایل خانه هستیم در حالیکه خیلی از اجناسی که در منازل وجود دارد می‌توان در چرخه بازیافت قرار داد.

دریکوند با بیان اینکه استفاده مجدد، بازیابی و بازیافت در پایین‌ترین سطح قرار دارد، بیان کرد: براساس آخرین آمار جمعیت شهرستان خرم‌آباد ۳۸۰ هزار نفر است و چنانچه تعداد افرادی که برای مسافرکشی، خرید و درمان به این شهر می‌آیند را روزانه ۲۰ هزار نفر تخمین بزنیم در مجموع جمعیت این شهر ۴۰۰ هزار نفر خواهند بود که با احتساب تولید حداقل یک کیلوگرم زباله برای هر شهروند، شاهد تولید روزانه ۴۰۰  تن زباله در این شهر هستیم.

وی افزود: سرشماری ۱۴۰۵ واقعی‌تر خواهد شد و مبنای سریع‌تری برای محاسبه زباله شهر خرم‌آباد خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه شهرداری روزانه حداقل دو مرتبه اقدام به جمع آوری زباله می‌کند و این درحالیست که در اصفهان و در هسته مرکزی آن دو روز یک بار زباله جمع آوری می‌شود و باید تدبیری بیندیشیم و به سمت کاهش تولید و مدیریت زباله توسط خود مردم پیش رویم، گفت: هم‌اکنون یک خط تفکیک زباله در شهرداری خرم آباد وجود دارد که ظرفیت آن تا ۲۰۰ تن است.

دریکوند با بیان اینکه در خرم آباد کوچه‌های تنگ و غیرقابل عبور داریم که امکان تردد خودروهای جمع آوری زباله وجود ندارد، تصریح کرد: در این شهر مجبور هستیم روش‌های جمع آوری قدیمی زباله را دنبال کنیم و این کار ما را کند می‌کند و تا ساختار شهر اصلاح نشود این امر در خرم آباد ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: همچنین وجود زباله‌گردها در شهر باعث شده که زباله با ارزشی در سکوی زباله باقی نماند و این خط برای سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha