• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100401967
  • خبرنگار : 71610

پیوستن مصر به طرح دور زدن محاصره رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

پیوستن مصر به طرح دور زدن محاصره رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

منابع رسانه‌ای از ملحق شدن مصر به طرح «پل زمینی» انتقال کالا به رژیم صهیونیستی در راستای دور زدن محاصره اعمال شده ارتش یمن علیه این رژیم در دریای سرخ خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد که مصر به «پل زمینی» انتقال کالا به رژیم صهیونیستی در چارچوب مقابله با عملیات ارتش یمن علیه این رژیم در دریای سرخ ملحق شده‌است.

طبق گزارش این رسانه‌ها، شرکت مصری «WWCS» قراردادی را با رژیم صهیونیستی امضا کرده که به موجب آن امکان استفاده از گذرگاه‌های مرزی این رژیم برای حمل و نقل زمینی کالا از بندر دبی و از طریق عربستان سعودی و اردن به سرزمین‌های اشغالی و از آنجا از طریق دریای مدیترانه یا از راه زمینی به مصر فراهم می‌شود.

دو طرف تصمیم گرفتند در زمینه حمل و نقل کالا از طریق «پل زمینی» که امارات را از طریق بنادر «حیفا» و «اشدود» در سرزمین‌های اشغالی، یا از طریق بندر «ایلات» به مصر یا سایر مقاصد در خاورمیانه متصل می‌کند، همکاری کنند.

این درحالی است که پیشتر اردن وجود چنین پل زمینی به عنوان جایگزین گذرگاه دریایی در دریای سرخ را تکذیب کرده بود.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که در منطقه دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، باعث شد تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین‌المللی مسیر خود را تغییر دهند یا سفر به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.

منابع رسانه‌ای اخیرا از ۱۵ شرکت کشتیرانی بین‌المللی نام برده‌اند که تاکنون برای منتقل شدن به بنادر رژیم صهیونیستی تغییر مسیر داده یا روند انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۲:۴۷

کسانی که تواین شرایط کمک حال مردم ستمدید ومظلوم غژه نیستن.الان توی غژه مردم دارن خون گریه میکنن انوقت بعضیا دارن رژیم غاصب وستمگر وکودک کش اسراییل روحمایت می کنن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۳:۴۹

چنانچه خبر در مورد انتقال کالا از طریق مصر به رژیم غاصب اسرائیل صحت داشته باشه حکمرانان مصر در نسل کشی و کشتار مردم غیرنظامی فلسطین شریک جرم بوده و تاریخ این ننگ را بر پیشانی خیانتکاران خواهد نوشت.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۷:۰۶

اخ بیشترازاین نمیشدانتظارداشت ازرژیمی که هیچی براش محم نیست تزاینومیان جلسه تشکیل میدن ازاونورمیرن آذوقه می رسانند به اسراییل

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۹:۱۹

سلام یعنی فکر میکنن ایران میگذاره از دریای عمان یا ابهای بین المللی رد بشن!!!!!!؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۹:۳۴

ملتهای دنیا در خیابانها که معترض کارهای ضد بشری سازمان ملل میباشند صبرشان حدی دارد سفارت خانه وپایگاههای پروازی جنگنده ها ومنافع کشورهای غربی مثل آمریکا وانگلیس وآلمان وصهیونیسمها وفرانسه را در دنیا زیر ورو میکنند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۰:۱۹

خوبه ی بار پیه حمله اسراییل به تن مصر خورده بود وگرنه اگر اسراییل مصریانو نکشته بود حتما از داخل مصر براش جاده میزدند چقدر سرباز از همین مصر کشت عجب زود فراموش شد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۰:۴۸

جای تاسف برای امت اسلام است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۱:۰۷

مرگ بر آمریکا و خائنین به اسلام

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۱:۵۴

زنان و کودکان عرب و اهل تسنن در غزه زیر چکمه‌های ظالمانه صهیونیست های کودک کش در حال له شدنند ، تنها چند گروه و سازمان نظامی شیعه بصورت عملی برای دفاع از مظلومان غزه وارد میدان شده اند ، در مقابل چندین کشور عرب و اهل تسنن (امارات و مصر و عربستان و بحرین و اردن علیرغم اشک تمساح ، عملاً کمر همت به حمایت کامل از اشغالگران کودک کش اسرائیل بسته اند؟ و این غمبارترین داستان تراژدیک عالم است.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۲:۱۴

اینکار مصر نشان می‌دهد که افسانه عشق عاشقی دروغه!کشورهای عربی از اسرائیل ترس دارند مخصوصا عربستان و مصر که قدرتمندترینشان هستند اما ملت‌ها فشار را به دولتهایشان زیاد خواهندکرد بخاطر فلسطین!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۲:۴۹

بله، این هم اعراب بجای تحریم رژیم ظالم باهاش هم پیمان میشند😕

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۳:۲۲

عمرحکومتتان کوتاه تر شد ،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۳:۴۳

انتظاری بیش غز این غز نوکر آمریکا و اسرائیل که با کودتا سر کار آمده نیست اگه غیرت داشت که نمی گذاشت بیخ گوشش کودکان مظلوم غزه از گرسنگی و تشنگی و بمباران بمیرند !!!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۰:۱۰

اینها مشتی ترسویی بی عرضه اند اسرائیل و آمریکا و غرب در مقابل یک گروه کوچک بنام حماس کم آوردند و همین ها که در دنیا ادعا دارند در مقابل کشور فقیر یمن مجبور به تشکیل ائتلاف می شوند،حالا نمی‌دونم ترس شما از چیست؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۰:۲۸

تا این دست نشانده در منطقه حاکم اند،اسراییل غم ندارد.یعنی انسان متعجب میشود از نادیده گرفتن این همه جنایت در غزه،روسیه هم دست کم نداره ازینا که رای ممتنع داد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۱:۴۹

مردم مسلمان مصرچراسکوت کردندتادیکتاتورها همه اعتقاداتشان رازیرپابگذارند؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۵:۲۱

منتظر نظرات شما بودن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۳:۰۳

برای این خیانت مصر و عربستان و دبی و اردن حتمآ مقاومت راه حل بهتری در دستور کار جنگی خود خواهد داشت دود این کار حتمآ تو چشم مصریهای وابسته به صهیونیستها خواهد رفت دامنه دریا و اقیانوسها بسیار وسیع هستند و غیر قابل کنترل این بخشی از تحریمها خواهند بود و سرتاسر کامل سوئز بعنوان یک هدف ثابت است و از آن گذشته رئیس جمهور وقت مصر فراموش نکند با کودتا سر کار آمده است و رژیم سابق هنوز هم در گوشه و کنار مصر هستند .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۴:۰۰

بهتر آنوقت باید از زیر نگاه تیزبین ایران ، مقاومت عراق ، سوریه رد بشن تازه میرن زیر چکمه های حزب الله و حماس اگر این کار را انجام بدهند بزرگترین اشتباه است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۶:۵۰

خر.سی سی ازگل گذشت مردم فریبی کرد رآی آورد ای ننگ برشما که آتش دوزخ در انتظار شماس لعنت خدا بر شما باد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۸:۱۳

کشورهایی که سالیان سال نجس بودنشون خائن ومزدور بودنشون برای ایران ثابت شده بود یکبار دیگه برای جهانیان بخصوص خود عربها ثابت شد وتا وقتی امسال ابن کثافتها ومنافقهایی مثل اردوغان در کشورهای اسلامی وجود دارند باید کودکان وزنان مصلح شوند به امید پیروزی حق بر باطل

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۰:۵۷

همین همکاری اعراب با رژیم صهیونیستی باعث جرات بیشتر اسرائیل برای کشتار فلسطینی های مظلوم می شود.این سازشکار دستشان در کشتار فلسطینی ها آشکار است .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۱:۳۴

حالا میفهمیم چرا غرب به سرکردگی انگلیس و امریکا و اسراییل دنبال تجزیه خاورمیانه به کشورهای کوچک و تحت امر خودشون هستند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۵:۲۱

عرب‌های ترسویی که ازترس آمریکا بادشمنشون هم سازش دارندکه مبادا آمریکا نون و آب وتسلیحات نظامیشون رو قطع کنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۹:۰۳

خدا لعنت کند مصر و اسرائیل را ، خدا لعنت کند،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۹:۱۰

خاک تو سر مصر که از اسرائیل مثل سگ میترسه مصر باید از یمن یاد بگیره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۰:۴۳

اسرائیل موقعی عقب نشینی خواهد کرد که یک کشور هم مرزشروع به اشغال گری خوداسراییل کندموشک زدن که فایده نداره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۳:۱۷

جهان اسلام

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۰:۱۶

از حکومت های که دست نشانده ونوکر آمریکا هستن مانند مصر عربستان بحرین عمارت بیشتر از این انتظار نداشته باشیم چون حتی غیرت هم ندارن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۷:۵۶

خبر را درست بخوانید. کالا از اسرائیل به مصر می رود ، نه از مصر به اسرائیل.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۱۸:۳۰

مصروودولت ترکیه دوکشوری هستند که مستقیم وغیر مستقیم به صهیونیستها کمک میکنند در حالی که تمام ادیان ومردم امریکا واروپا علیه صهیونبستها هستند این دوکشور دولتشان بزرگترین خیانت را به مردم مظلوم فلسطین میکنند