• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402100401976
  • خبرنگار : 50214

رییس سازمان مدیریت یزد:

نهایت بهره‌وری و مدیریت مصرف آب در یزد انجام شده است

نهایت بهره‌وری و مدیریت مصرف آب در یزد انجام شده است

ایسنا/یزد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با بیان این که ام‌المسایل و مساله اصلی استان آب است، بر ضرورت تصویب و اجرای سند تامین آب شرب استان یزد تاکید کرد.

«مجید دهقانی زاده» در نشست اخیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه تامین آب به ویژه آب شرب وظیفه حاکمیت بوده و دولت موظف به تامین به نحو مطلوب آن برای مردم است، اظهار کرد: دولت سیزدهم به جد پیگیر حل این مساله بوده و در همین راستا مدیریت ارشد استان نیز این موضوع را به عنوان سرفصل امور خود قرار داده است.

وی با بیان این که مبحث آب در استان دو وجه مدیریت مصرف و تامین آب را شامل می‌شود، گفت: یزدی‌ها اساسا بهره‌ور هستند و تاکنون هرآنچه که ممکن و مقدور بوده در حوزه بهره‌وری و مدیریت مصرف آب در حوزه شرب انجام داده‌اند.

دهقانی‌زاده با توجه با اینکه استان یزد بعنوان استان پایلوت بهره‌وری در کشور انتخاب شده است، افزود: کویر و آنچه در آن می‌گذرد خود نماد بهره‌وریست اما در عین حال یکی از اولویت‌های اصلی استان در رابطه با پروژه‌های پیشران ارتقای بهره‌وری، مدیریت مصرف آب است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی استان در ادامه با بیان اینکه موضوع آب، ام المسایل و مساله اصلی استان است برضرورت تصویب و اجرای سند تامین آب شرب استان یزد تاکید کرد و گفت: امروز آب شرب با کیفیت یکی از مسایل پیچیده، فنی و حیثیتی بوده که نیاز اصلی ساکنان این منطقه است و نیاز به مدیریت و داشتن چشم‌انداز بلند مدت دارد.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: باید طبق این سند بررسی شود میزان توان تامین سفره‌های زیرزمینی آب استان در افق بلند مدت چه مقدار است و استان به چه مقدار آب نیاز دارد، تا تامین شدن آن که موضوعی کلیدی است در دستور کار استان قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت استان افزود: در حال حاضر تقریبا سالانه ۱۴۴ میلیون متر مکعب مصرف آب شرب استان است و مدیریت مصرف همچنان در دستور کار قرار گرفته است.

دهقانی‌زاده برآورد پیش بینی میزان مصرف آب شرب در استان را در افق، موضوعی بسیار مهمی عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، حداقل در افق سال ۱۴۲۵ نیاز به بالغ بر ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب شرب برای استان داریم که لازم است از منابع مختلف مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

به گفته وی، تامین بخشی از نیاز از طریق انتقال آب از دریا و انتقال آب از خط دوم آب‌رسانی که بالغ بر ۱۴۰ میلیون متر مکعب است به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به راهکارهای نحوه تامین مالی طرح آب‌رسانی، گفت: امیدواریم در این زمینه نیز با تصویب شورا و پیگیری مسئولان، بتوانیم در خصوص تامین آب شرب مطمئن و پایدار به مردم استان یزد اطمینان خاطر دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha