• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100401996
  • خبرنگار : 50555

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار:

۱۵۰ کیلومتر از راه‌های سبزوار بهسازی شد

۱۵۰ کیلومتر از راه‌های سبزوار بهسازی شد

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار از انجام عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری در سطح ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی سبزوار خبر داد.

حسن عابدی پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بهسازی جاده‌های سبزوار اظهار کرد: امسال در سطح ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی سبزوار عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری انجام شده است.

وی افزود: طرح بهسازی راه‌های موجود در سبزوار در محورهای مختلف اجرایی شده است که شامل باند شمالی و جنوبی محور سبزوار – نیشابور به طول ۸۶ کیلومتر و مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

رئیس راهداری و حمل و نقل سبزوار تصریح کرد: محورهایی همچون سبزوار- سلطان‌آباد به طول ۱۸ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، محور سبزوار – شاهرود به طول ۲۶۰۰ متر و مبلغ ۹ میلیارد تومان، محور سبزوار -بردسکن به طول ۲۵ کیلومتر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان بهسازی شده‌اند.

احداث و مرمت حدود ۲۵ کیلومتر راه روستایی در سبزوار

رئیس راهداری و حمل و نقل سبزوار با بیان اینکه امسال ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی احداث و مرمت شده، عنوان کرد: امسال در راستای توسعه راه‌های روستایی بیش از ۹ کیلومتر راه روستایی در مناطق فیلشور، سلیمانیه، بینق، عوض و نجم‌آباد احداث و بیش از ۱۵ کیلومتر راه روستایی نیز به وسیله آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شده است.

وی با بیان اینکه در منطقه فیلشور ۳ کیلومتر، سلیمانیه ۲ کیلومتر، بینق ۷۰۰ متر و روستای عوض و نجم‌آباد ۳ کیلومتر راه احداث شده است، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۵ کیلومتر از محورهای روستایی این شهرستان نیز به وسیله آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شد که شامل راه روستایی ثقیه، کلاوشک، سه راهی برازق و محور روستایی باغخیرات است.

عابدی پور در ادامه با اشاره به اینکه در محور روستایی سیدآباد کلوت نیز این راه با استفاده از آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شده است، افزود: محور روستایی کلاته سالار نیز از این طریق مرمت و اصلاح شده است. این طرح در محور روستایی صالح‌آباد و در محور کالخونی هم اجرایی شد. همچنین راه قدیم دلقند، محور روستایی سریش، اصلاح رمپ‌های سنگ سفید و رازقند و اجرای دوربرگردان خسروجرد نیز از طرح‌های اجرایی در این بخش بوده است.

ایمن‌سازی مناطق پرحادثه در سبزوار

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار از ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز محور سبزوار- شاهرود و دوربرگردان خسروجرد در این شهرستان خبر داد و افزود: اقداماتی که در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز محور سبزوار– شاهرود و دوربرگردان خسروجرد انجام شد، شامل خط‌کشی، نصب تابلوی فسفری، ترمیم رویه راه، اصلاح و جابجایی دوربرگردان و نصب علائم مورد نیاز بود که با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان اجرایی شد.

وی در ادامه با اشاره به شاخص‌ترین اقدامات ایمنی در محورهای این شهرستان گفت: رنگ‌آمیزی سرعتکاه به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و به ارزش ۱۵۰۰ میلیون ریال، اجرای هاشور دماغه‌ها به مساحت ۶۵۰ متر مربع و به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال و اجرای خط‌کشی راه‌های اصلی و فرعی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۵۰۰۰ میلیون ریال از جمله این اقدامات بوده است.

۱۵۰ کیلومتر از راه‌های سبزوار بهسازی شد

وی همچنین در خصوص اقدامات مهم و صورت گرفته در محور پرتردد و حادثه‌خیز سبزوار - بردسکن گفت: روکش و لکه‌گیری هندسی حدود ۲۳ کیلومتر از حوزه سبزوار، خط‌کشی حدود ۱۰ کیلومتر از محور، رفع افتادگی شانه راه در طول مسیر و اصلاح برخی نقاط در قوس‌ها با تراشه آسفالت، اجرای ۶ تیر روشنایی در محل تقاطع‌های دولت‌آباد و علی‌آباد شور، ساماندهی تقاطع دولت‌آباد با اجرای جزیره میانی و آسفالت رمپ در ورودی به همراه نصب چراغ چشمک‌زن از جمله این اقدامات بوده است.

عابدی پور ساماندهی تقاطع علی‌آباد شور به همراه آرام‌سازی و اجرای دو دستگاه سرعتکاه و اجرای جزیره میانی، تعریض یک دستگاه آبرو ۲ متری باکسی در خروجی تقاطع شهر سوخته و اصلاح زیرسازی دسترسی تقاطع شهر سوخته، اجرای حفاظ در ۳ دستگاه از پل‌ها حد فاصل کیلومتر صفر تا ۵ محور سبزوار _ بردسکن، اصلاح و محدودسازی دسترسی‌های حد فاصل کیلومتر صفر تا ۵ محور سبزوار _ بردسکن، اصلاح شیب شیروانی حد فاصل کیلومتر صفر تا ۱۲ محور سبزوار - بردسکن، رنگ‌آمیزی سرعت کاه‌های تقاطع دولت‌آباد، علی‌آباد شور و مهرنشانی، تسطیح نخاله‌های ساختمانی حاشیه راه‌ها، نصب حفاظ مقابل تابلو اطلاعاتی مجتمع توانا واقع در کیلومتر ۲۳ محور در دست اقدام از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار افزود: عملیات اجرایی شیار طولی و عرضی در محورهای بردسکن، شاهرود و نیشابور به طول ۳۰ کیلومتر و ارزش ۱۰۰۰ میلیون ریال و تعمیر و اجرای حفاظ در نقاط پرتگاه و پل‌های محورهای حوزه استحفاظی سبزوار به طول ۶۴۰ متر و ارزش ۸ هزار میلیون ریال از دیگر اقدامات این بخش است.

عابدی پور در خصوص نصب و ایجاد روشنایی و چراغ چشمک زن در محورهای سبزوار نیز عنوان کرد: حدود ۱۵ تیر روشنایی در کمربندی داورزن به ارزش ۷هزار میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شده است.

۱۵۰ کیلومتر از راه‌های سبزوار بهسازی شد

 عابدی پور اظهار کرد: نصب حدود ۱۹ تیر روشنایی ۱۴ متر خورشیدی در پارکینگ‌های کریدور شریانی شاهرود- سبزوار – نیشابور به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی به ارزش ۵ هزار میلیون ریال، تعمیر و نصب علائم ایمنی در راه‌های حوزه استحفاظی به تعداد ۱۶۴۰ مورد و به ارزش ۹ هزار میلیون ریال و تعمیر و نصب و راه‌اندازی چراغ‌های چشمک‌زن به تعداد ۹۴ مورد و به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات ایمن‌سازی در حوزه استحفاظی سبزوار بوده است.

وی همچنین از بازسازی و نصب تابلو اطلاعاتی راه‌های حوزه استحفاظی سبزوار خبر داد و افزود: در این بخش نیز ۸۶ متر مربع از تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها با اعتباری در حدود هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بازسازی و نصب شده است. همچنین ساماندهی و اجرای جزیره تقاطع‌های حوزه استحفاظی سبزوار نیز که به صورت مشارکتی با دهیاری‌ها عملیاتی شد به تعداد ۱۶ تقاطع و ارزش ۱۰ هزار میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در زمینه سرقت اموال ۱۱ پرونده، تصادفات و خسارت ۲۲ پرونده، مطالبه املاک و اراضی ۶ پرونده و همچنین ۳ مورد پرونده متفرقه تشکیل و از طریق واحد حقوقی این اداره در حال پیگیری است.

مرکز شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha