• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402100402049
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار تیران و کرون:

ساختمان‌های عمومی غیر ایمن تیران اخطار گرفتند

ساختمان‌های عمومی غیر ایمن تیران اخطار گرفتند

ایسنا/اصفهان  معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بررسی ایمنی ساختمان‌های شهرستان در قالب کمیته پایش ایمنی ساختمان‌ها در حال انجام است گفت: ساختمان‌های ناایمن این منطقه اخطار اصلاح و بهسازی گرفتند.

امیر عرب در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بررسی ایمنی ساختمان‌های شخصی و عمومی در کل کشور اظهار کرد: کمیته پایش ساختمان‌های ناایمن شهرستان تشکل شده و در فاز اول مراکز عمومی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ملزم به معرفی ساختمان‌های ناایمن هستند، افزود: پایش این بناها توسط کارشناسان در حال بررسی است که شهرداری‌ها لیست ساختمان‌های دارای اولویت پایش خود را اعلام کرده‌اند و لیست ساختمان‌های دارای اولویت ارزیابی در روستاها، توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در حال تهیه است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار تیران و کرون با اشاره به ایمنی مدارس، خاطرنشان کرد: یکی از مراکز مهم که مورد پایش قرار گرفته آموزشگاه‌ها بوده‌اند که نزدیک به ۱۰ مدرسه در کمیته مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به احداث مدارس جدید چالش مدارس فرسوده و تخریبی در این منطقه کاهش یافته و شرایط در حال بهبود است.

عرب با اشاره به مراکز بهداشتی و درمانی مثل بیمارستان، خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی شهرها، گفت: بهسازی این ساختمان‌ها نیز طی سال‌های گذشته انجام شده و در شرایط فعلی ایمنی ساختمان‌های بهداشتی و درمانی تیران و کرون می‌بایست مورد پایش مستمر قرار گیرند.

 معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار تیران و کرون اضافه کرد: در حال حاضر نظارت بر احداث خانه‌ها و مراکز عمومی در حال انجام است تا ایمنی ساخت‌وساز رعایت شود.

 به گفته وی، در احداث ساختمان‌های جدید عمومی، علاوه بر ایمنی ساخت‌وساز به رعایت اصول حفاظتی و مناسب‌سازی معلولان نیز توجه شده و نقشه به صورت کامل اجرا می‌شود.

عرب با اشاره به مقاوم‌سازی خانه‌های شخصی، خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی برای مقاوم‌سازی و بهسازی منازل روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار تیران و کرون، افزایش تسهیلات برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی را اقدامی مهم برای رفع مشکل مذکور بیان و خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش‌یافته و این موضوع فرصتی ایجاد کرده است تا به آمار بالای خانه‌های مقاوم‌سازی شده در حوزه روستایی دست ‌یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha