• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402100402090
  • خبرنگار : 50167

رئیس واحد سکته مغزی بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) زنجان:

درصدد راه‌اندازی آنژیوگرافی مغزی در زنجان هستیم

درصدد راه‌اندازی آنژیوگرافی مغزی در زنجان هستیم

ایسنا/زنجان رئیس واحد سکته مغزی بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) زنجان گفت: درصدد راه‌اندازی آنژیوگرافی مغزی و درمان سکته مغزی با روش ترومبکتومی در زنجان هستیم که اقدامات اولیه برای راه‌اندازی آن در حال انجام است.

عبدالرضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره سکته مغزی، توضیح داد: سکته مغزی اولین علت ناتوانی بشر و دومین علت مرگ در دنیاست. اکنون در مرکز درمان سکته حاد مغزی بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان از روش حل کردن لخته استفاده می‌شود. خارج کردن لخته، درمان موثرتری برای جلوگیری از سکته مغزی بوده است که در زنجان به‌تدریج به سمت این نوع درمان حرکت می‌کنیم.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه ترومبکتومی برای از بین بردن لخته‌های بزرگ بسیار موثرتر از روش حل کردن لخته است، اظهار کرد: این روش فرصت بیشتری را در اختیار پزشک قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که در روش حل کردن لخته حداکثر زمان برای درمان ۴.۵ ساعت است، ولی در آنژیوگرافی حداقل شش ساعت زمان داریم‌ و با دستگاه جدیدی که در بیمارستان ولی‌عصر (عج) مستقر خواهد شد در مدت ۱۶ تا ۲۴ ساعت هم می‌توان درمان را انجام داد و این بسیار نویدبخش است.

او با بیان اینکه ترمبکتومی درصد موفقیت بسیار بالایی دارد و باعث ناتوانی و مرگ و میر کمتری در بیماران می‌شود، ادامه داد: ۲۵ درصد سکته‌های مغزی در افراد جوان و کمتر از ۵۰ سال اتفاق می‌افتد و گاهی بسیار شدید است به‌طوری که گاهی با حل کردن لخته نیز نتایج مطلوب حاصل نمی‌شود و روش ترومبکتومی و آنژیوپلاستی می‌تواند در درمان این بیماران بسیار موثرتر باشد.

رئیس واحد سکته مغزی بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) زنجان درباره راه‌اندازی ترومبکتومی در زنجان، گفت: اقدامات اولیه برای راه‌اندازی ترومبکتومی در زنجان در حال انجام است. در این راستا درصدد ایجاد سرویس آنژیوپلاستی در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha