• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402100402149
  • خبرنگار : 71664

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی:

فرهنگ کار و تلاش سعید ایران، سرلوحه فعالیت در جهاد دانشگاهی قرار گیرد

فرهنگ کار و تلاش سعید ایران، سرلوحه فعالیت در جهاد دانشگاهی قرار گیرد

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه خودباوری حاصلِ آمیختگی ایمان با بینش علمی مولفه‌ای بود که زنده یاد کاظمی آشتیانی به آن دست پیدا کرده بود، گفت: اگر فرهنگ کار و تلاش سعید ایران، سرلوحه کار و تلاش در جهاددانشگاهی قرار گیرد، می‌تواند مدام گروه‌های انسانی خودباور، پر تلاش و جهادگر را برای کشور عرضه کند و این مانند یک نقطه جوشان است.

به گزارش ایسنا، یعقوب فتح‌اللهی درباره زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی گفت: خودباوری حاصلِ آمیختگی ایمان با بینش علمی چیزی بود که ایشان به آن دست پیدا کرده بود.

وی با اشاره به این که کارکرد و حاصل تلاش‌های بی وقفه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی یکی از کارهای اساسی و رویشی جهاد دانشگاهی به نام رویان بود که توانسته دغدغه بسیاری از خانواده‌ها را به لحاظ فرزندآوری  از بین ببرد و امید را در زندگی آن‌ها به ارمغان بیاورد.

فتح الهی اظهار کرد: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی علاوه بر فعالیت در حوزه درمان ناباروری به سلول‌های درمانی در سایر بیماری‌ها نیز پرداخت.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ادامه داد: توجه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی به سلول درمانی در پزشکی بازساختی و سایر بخش‌هایی که همچنان کاربردش در حال توسعه است باعث شد تا شرکت بن یاخته که سلول‌های بنیادی خون بندناف را ذخیره می‌کند برای تمام فرزندان ایرانی ایجاد شود.

فتح الهی با تاکید بر وجود نمایندگی خون بندناف در سراسر کشور، این مراکز را یکی از کارها و یکی از میوه‌های کارکردهای زنده‌یاد کاظمی آشتیانی بیان کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از سلول‌های بنیادی در بیماری‌های صعب العلاج و دیگر بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون از شاخص‌ترین کارهای زنده یاد کاظمی آشتیانی است.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در رابطه با تاثیرات زنده‌یاد کاظمی آشتیانی بر جامعه علمی و پژوهشی گفت: می‌توان وی را به عنوان یک جهادگر سرآمد و نمونه که در زمینه علمی ادامه دهندگان زیادی را برای خود ایجاد کرده است، در کشور تبلیغ کرد و از آن به عنوان شخصیتی که توانسته اجتماع عظیم انسانی – علمی را هدایت کند یاد کرد.

وی دررابطه با راه‌های ادامه مسیر زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، این الگوی تلفیق ایمان و عمل، گفت: اگر فرهنگ کار و تلاش سعید ایران، سرلوحه کار و تلاش در جهاد دانشگاهی قرار گیرد، می‌تواند مدام گروه‌های انسانی خودباور، پر تلاش و جهادگر را برای کشور عرضه کند و این مانند یک نقطه جوشان است.

فتح الهی با اشاره به آشنایی با زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی در زمان فعالیت این جهادگر در جهاد دانشگاهی دانشکده دامپزشکی ایران، ادامه داد: انگیزه درونی و تلاش بی‌امان، برای رسیدن به اهداف بزرگ را از نزدیک در وجود ایشان دیدم که توانست یک یادگاری رویشی بسیار بزرگی را برای جهاددانشگاهی ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر نیز شرکت بن یاخته و پژوهشگاه رویان مدام برای شما نهال جدیدی ایجاد می‌کند، توسعه می‌دهد و بارور می‌کند و میوه‌های آن را مردم استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha