• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100402175
  • خبرنگار : 50039

کسب مدال طلای جشنواره بین‌المللی عکس تاجیکستان توسط عکاس گلستانی

کسب مدال طلای جشنواره بین‌المللی عکس تاجیکستان توسط عکاس گلستانی

ایسنا/گلستان مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از کسب مدال طلای جشنواره بین‌المللی عکس تاجیکستان توسط عکاس گلستانی خبر داد.

محمود غریب‌آبادی صبح امروز دوشنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه استان گلستان هنرمندان مطرح و صاحب نامی را در زمینه هنر عکاسی دارد، اظهار کرد: همه ساله عکاسان فعال در این استان موفق به کسب عناوین مختلف در سطوح ملی و بین‌المللی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در چارچوب کسب این افتخارات، «محمد عطایی» عکاس آزادشهری با اثر «مسجد مقدس» موفق به کسب مدال طلای سومین جشنواره بین‌المللی آمو دریا تاجیکستان در سال ۲۰۲۳ شد، ادامه داد: ۱۱ عکس از این عکاس آزادشهری در جشنواره بین‌المللی آمو دریا پذیرفته شده بود که یکی از عکس‌ها موفق به کسب عنوان شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه «محمد عطایی» عکاس آزادشهری مربی فنی و حرفه‌ای این شهرستان است، خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی عکس آمو دریا یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی عکاسی در کشور تاجیکستان است که در هر دوره ده‌ها عکاس از اقصی نقاط جهان در آن شرکت می‌کنند.

وی طبیعت بی‌نظیر خدادادی، زندگی اقوام مختلف، آیین‌های معنوی و آثار و ابنیه‌های تاریخی و مذهبی را از مهمترین سوژه‌های عکاسان کشور و استان گلستان برشمرد و اضافه کرد: خلاقیت فکری عکاسان و آشنایی تخصصی آنها با فنون عکاسی سبب شده تا در کنار این ویژگی‌ها لحظات ناب و بی‌نظیری را ثبت کرده و بتوانند در مسابقات مختلف عکاسی درخشیده و صاحب عنوان شوند.

غریب‌آبادی هنر عکاسی را هنر ثبت لحظه‌ها عنوان کرد و گفت: در هر جشنواره‌ای عکس‌ها با توجه به سیاست‌های آن جشنواره و اهدافی را که در فراخوان آن اطلاع‌رسانی شده است، انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «عکاسی» برای اولین بار در دهه ۱۸۳۰ مورد استفاده قرار گرفت و برخی اسناد موجود نشان می‌دهد که این حرفه به صورت رسمی در قرن نوزدهم اختراع شده ولی انسان‌ها از مدت‌ها قبل با تکنیک‌های ابتدایی لحظات را ثبت می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha