• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402100402326
  • خبرنگار : 80001

رییس صندوق ملی مسکن خبر داد

بازپرداخت اقساط نهضت ملی مسکن پلکانی می‌شود

بازپرداخت اقساط نهضت ملی مسکن پلکانی می‌شود
پروژه نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت: به منظور کمک به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت اقساط تسهیلات این واحدها از حالت یکسان به پلکانی تغییر کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا اسماعیلی در یک برنامه رادیویی درباره پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن اظهار کرد: این پرداختی است که از ابتدای سال رخ داده، صرف پروژه‌ها شده و ماحصل آن تحویل خانه به متقاضیان است. برخی از این خانه‌ها در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده و بخشی دیگر در قالب مسکن مهر بودند.

وی افزود: دولت در تلاش است تا در اسرع وقت پروژه های حمایتی را به سر انجام برساند بر این اساس پروژه های با پیشرفت فیزیکی به سر انجام برسد. تلاش داریم تا پروژه ملی نهضت مسکن را به نتیجه برسانیم؛ زیرا این موضوع قانون است.

اسماعیلی تاکید کرد: از زمانی که صندوقت ملی مسکن به عملیات تامین ملی نهضت ملی اضافه شده دو اتفاق بزرگ رخ داده می توان به تسریع در تحویل واحد آمده شده و تاثیر مثبت بر بازار مسکن اشاره کرد.  

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار مسکن از نظر التهاب قیمت راضی کننده نیست، تصریح کرد: با این حال تلاش خود را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهیم داد اما در مقایسه ماه‌های گذشته شاهد تورم منفی در حوزه مسکن هستیم.

به گفته اسماعیلی، روند تورمی منفی خیلی خوشحال کننده و امیدوار کننده است اما در کنار این موضوع مسکنی را باید بسازیم که متناسب با نیاز مردم باشد. در غیر این صورت مسکن ساخته شده تبدیل به خانه خالی خواهد شد. ساخت مسکن دارای عملیات چندلایه بوده و شامل ابعاد اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی، فنی و مهندسی است که باید به آن ها توجه شود.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن بیان کرد: خدمات نظام بانکی به عملیات ساخت مسکن را باید به دو بخش سیاستگذاری‌های پول و اعتبار و بانک‌های ناهمراه تقسیم کرد. اتفاقات خوبی در بخش اول رخ داده و از بانک مرکزی بابت کاهش نرخ سود مشارکت سپاسگزاریم. افزایش میزان تسهیلات در این قالب رقم خورد.

وی یادآور شد: اتفاق خوشحال کننده دیگر تغییر روند پرداخت اقساط از حالت یکسان به پلکانی است. با توجه به شناخت از متقاضیان و مشکلات آنها در پرداخت اقساط با اجرایی شدن آن فشار کمتری به مردم وارد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۶:۰۵

اول ی تصمیمی برای آورده ای که مردم ندارن پرداخت بکنن بگیرین بعد برسیم به اقساط وام. اول به حساب آورده 200 میلیونی ثبت نام کردیم الان علی الحساب 1 میلیارد و 200 ازمون میخوان. کارگر و کارمند توان پرداخت همچین پولی رو دارن؟ دولت اینجوری قرار بود مردم رو خونه دار کنه؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۸:۱۵

تقسیم پلکانی که میگید خوبه ولی اینودرنظرداشته باشیداز۹م ت تا ۱۵و۱۶م ت کدوم کارمند و کارگر واقشار کم درآمد میتوان براحتی پرداخت کند؟حتمن بایدتجدیدنظرشود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۰:۲۷

اگر منظور از پلکانی شدن اقساط این است که هر سال به مبلغ اقساط اضافه بشه این بیشتر به نفع دولت هست تا مردم. ممنون از طرح ها و پیشنهادهای مسئولین که بیشت به فکر خودشون هستن تا مردم.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۱:۲۱

دیگه کی وارد عمل می‌شید آخه،وام مسکن ملی قزوین مهرگان،هفت میلیون و دویست بسته شده(ثابت)این ماه هم قسط دوم رو میخوایم پرداخت کنیم،راستی اگه پلکانی بشه شامل حال ما هم میشه یا نه بانک مسکن مرکزی قزوین(خیام) می‌خواد بگه که تکمیل مدارک کردید همون اوکیه امکان تغییر مبلغ وام وجود نداره؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۳:۱۱

سلام و عرض ادب ما حدود ۴ساله که منتظر مسکن مهر هستیم و فقط واریزی انجام دادیم.که این مبلغ آخری ۸۰ میلیون تومنه.واقعا خیلی خیلی سخته.کاش کسایی که این مبلغ هارو پیشنهاد میدادن حداقل کمی از شرایط مستاجری و بیکاری خبر داشتند.کاش کسی بود حال مارو می‌فهمید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۲:۲۲

فقط حرف میزنید یه آجرروی آجر هم نذاشتید دوساله پول گرفتید دریغ از خاک برداری

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۴:۳۷

باسلام‌‌اول‌خداوند‌بعد‌شما‌عزیزان‌دل‌سوز‌‌دردولت‌۰۰امیدوارم‌هرچه‌زودتر‌تمام‌‌‌و‌عدهای‌‌اقای‌رییسی‌‌‌عملی‌شود‌وتمام‌ان‌عزیزانی‌که‌خانه‌ندارن‌.خانه‌دترشوند.ب‌امید‌ان‌روز

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۶:۲۷

اقتصاد پلکانی همینجور میشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۷:۰۴

طرف داره ماهی 7 و 500 حقوق میگیره بعد چطور ماهی 7 تومن بده؟ خیلی که بتونه بده ماهی 3 تومن هست