• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402100402350
  • خبرنگار : 50214

دبیر جشنواره‌ی یزد:

رسالت جشنواره اتا اجتماعی شدن امر سلامت است

رسالت جشنواره اتا اجتماعی شدن امر سلامت است

ایسنا/یزد دبیر علمی جشنواره اتا گفت: هدف از برپایی جشنواره اتا،پاسخگویی نظام سلامت و همچنین خود مردم،نهادها و سازمان های بین بخشی نسبت به مسائل اجتماعی سلامت است.

دکتر «محمد حسن لطفی» امروز در این جشنواره کشوری که به میزبانی یزد در حال برگزاریست، افزود: این جشنواره با سه پنل آموزش پاسخگو،مشارکت های مردم و کمک های آنها و مشارکت های بین بخشی با حضور خبرگان،اساتید پیشکسوت در سطح وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی کشور در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: جشنواره اشتراک گذاری تجربیات ارزشمند اجتماعی با پذیرش قابل توجه آثار در حیطه های مختلف و محورهای دوگانه بیماریهای غیرواگیر و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت برپا شده است.

لطفی تصریح کرد: جمعا ۴۱۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که شامل ۱۴۵ پوستر و ۱۶ سخنرانی کلیدی است و اساتید از ۲۳ دانشگاه کشور در این جشنواره حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین حجم آثار ارسالی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و مابقی از دانشگاههای کلان منطقه هفت (شهرکرد،کاشان و اصفهان)می باشد و در پایان از پنج اثر برگزیده تجلیل می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برپایی این جشنواره منجربه صدور قطعنامه جدید نسبت به گذشته شود تا در دستور کار مدیران و سیاستگذاران قرار گرفته و گامی در راستای اجتماعی شدن سلامت باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، دکتر «مجتبی صحت» دبیر کارگروه تخصصی پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی کلان منطقه هفت هم در این جشنواره با تاکید بر اینکه آموزشها باید منطبق با نیازهای جامعه و دانشجو باشد اظهارداشت: پاسخگویی اجتماعی به معنای اخلاق و مسئولیت پذیری است.

وی با بیان اینکه چرا تاکنون پاسخگویی اجتماعی در جامعه نهادیه نشده است گفت: ماباید در این راستا شاخص ها را تغییر دهیم به سمت شاخص های مردمی برویم‌ و فقط منوط به معاونت بهداشتی نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha