• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402100402406
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان:

امنیت شهرها و روستاها به اقدامات امنیتی مبادی ورودی وابسته است

امنیت شهرها و روستاها به اقدامات امنیتی مبادی ورودی وابسته است

ایسنا/اصفهان جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: عملکرد پلیس در مبادی ورودی استان در تأمین امنیت شهرها و روستاها مؤثر است.

سردار سرتیپ محمدرضا هاشمی فر، امروز(دوشنبه ۴ دی) در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی تیران و کرون، اظهار کرد: شهرستان‌های ورودی اصفهان در تأمین امنیت کل استان نقش مهمی دارند و تدابیر آنها در پیشگیری از وقوع جرم حائز اهمیت است.

وی افزود: شاید این شهرستان‌ها از نظر جغرافیایی کوچک و یا دارای جمعیت کمی باشند، اما تمهیدات امنیتی و انتظامی آنها در زمین‌گیری مجرمان حرفه‌ای مهم بوده و باید با توان و هوشیاری کامل عمل کنند.

به گزارش ایسنا، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ادامه داد: پلیس در تیران و کرون توانسته باندهای مخوف و مسلح را دستگیر و مانع ورود آنها به استان شود که مقوله مهمی در افزایش ضریب امنیت محسوب می‌شود.

به گفته هاشمی فر، اقدامات جدی پلیس در مبادی ورود استان اصفهان منجر به افزایش کشفیات و ضریب امنیت شده ولی در حفظ و پایداری آن نیاز به همکاری جمعی دستگاه‌های اداری، مردم و نهادهای اجتماعی است.

وی با برشمردن اهمیت و جایگاه امنیت برای توسعه دیگر حوزه‌ها، خاطرنشان کرد: عدم امنیت مانع پیشرفت و توسعه دیگر بخش‌های کشور خواهد شد از این جهت باید موانع پیش روی این حوزه نیز برداشته شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اضافه کرد: تلاش جمعی و همکاری بین بخشی برای افزایش ضریب امنیت لازم است و این موضوع به همکاری همه دستگاه‌ها با پلیس نیاز دارد.

مشارکت اجتماعی مؤلفه تأثیرگذار در امنیت

فرماندار تیران و کرون نیز در این جلسه به راهبردهای تأمین امنیت اشاره کرد و گفت: مشارکت اجتماعی عمومی یکی از این ابزارها است که در تولید امنیت نقش دارد.

علی محمدی کیا ادامه داد: ایجاد امنیت اجتماعی با همکاری مردمی ماندگار و پایدار خواهد بود؛ از این رو امکان توسعه دیگر بخش‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به فرهنگ پذیری مردم تیران و کرون، خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با راهکارهای فرهنگی پیش از اقدامات امنیتی قابل اصلاح خواهد بود.

فرماندار تیران و کرون تدابیر پیشگیرانه را ضرورت غیرقابل ‌انکار در شهرستان برشمرد و از مسئولان دستگاه‌های امنیتی به ویژه پلیس خواست تا به صورت جدی به آن بپردازند و هزینه‌های مقابله را کاهش دهند.

در این آیین سرهنگ مهدی نیکبخت به عنوان فرمانده انتظامی تیران و کرون معرفی و از تلاش‌های چهار ساله سرهنگ یوسف بهرام پور تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha