• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402100402422
  • خبرنگار : 50532

استاندار گیلان:

در شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا کسری آرد و نان نداریم

در شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا کسری آرد و نان نداریم

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: ما در شهرستان مرزی و گردشگر پذیر آستارا کسری آرد و نان نداریم اما به دلیل وجود جمعیت شناور و همچنین قاچاق آرد در مقطعی با مشکل کمبود نان مواجه شدیم که هم اینک وضعیت آرد و نان در این شهرستان ساماندهی شده و نباید دیگر شاهد مشکل در این بخش باشیم.

اسدالله عباسی امروز، ۴ دی ماه در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا که در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش آستارا برگزار شد، با بیان اینکه در پروژه راه آهن رشت - آستارا برای مشاوره مجدد با پیمانکاران روسی به توافق خواهیم رسید تا این پروژه با کمترین هزینه و همچنین با کمترین خسارت به سرانجام برسد اظهار کرد: خوشبختانه قطار توسعه در گیلان به سرعت در حال حرکت است و راه آهن رشت - کاسپین نیز که در دولت های قبل متوقف مانده بود، هم اینک به نقطه پایانی خود رسیده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بهره برداری از این پروژه باعث تحول در اقتصاد کشور و گیلان می شود که با بکارگیری آن می‌توانیم به دریاهای آزاد دسترسی داشته باشیم؛ از سوی دیگر نیز آزاد راه رشت - قزوین تا پایان سال زیربار ترافیک خواهد رفت.

عباسی افزود: هم اینک نیز فعالان اقتصادی ما در کشورهای آسیای میانه خوش می‌درخشند و صادرات کیوی، زیتون و دیگر محصولات کشاورزی مناسب است اما با توجه به سفری که به روسیه داشتیم، به اطمینان رسیدیم برای ارتقاء وضعیت صادرات استان، ظرفیت بسیاری وجود دارد، زیرا اکثر کالاهای ما ناشناخته مانده است و در این بخش باید بیشتر تلاش شود.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه و اهمیت شهرستان مرزی آستارا گفت: آستارا از لحاظ غنای فرهنگی، تجاری، اقتصادی و گردشگری قابلیت‌ها و مزیتهای زیادی دارد و لایروبی آستارا نیز در حال پیگیری است اما کار باید سرعت بیشتری گیرد و بدنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستیم.

وی در مورد مشکلات بارانداز آستارا نیز اظهار کرد: این مسائل و سایر مسائل مرتبط به آن و پروژه پل روگذر هم با سرعت در حال پیگیری و انجام است و درخصوص پروژه راه سراوان به سمت پونل، کنارگذر تالش و آستارا نیز با انجام تمهیداتی پروژه از سمت آستارا در حال اجرا است تا راه دسترسی مردم هموار شود.

عباسی از تخصیص اعتبار برای رفع نیازهای این شهرستان در بخش آمفی تئاتر و ورزشگاه خبر داد و بیان کرد: به قول های داده شده در این زمینه عمل می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۰۵:۴۴

سلام پیشنهاد میکنم شهر آستارا بعنوان شهر منطقه آزاد بین المللی توسط کمیسیون مشترک اتاقهای بازرگانی دوکشور ایران واذربایجان اعلام شده مانند قبرس شمالی جنوبی که شهر نیکوزیا بین المللی سرزمین تردد درشهر عادی وفقط پلیس در زمان ورود خروج پاسپورتهارا کنترل ورود خروج کند