• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100402484
  • خبرنگار : 71443

هاآرتص: اسرائیل در ۳ جبهه گیر افتاده است

هاآرتص: اسرائیل در ۳ جبهه گیر افتاده است

یک رسانه صهیونیستی در گزارشی تحلیلی با تاکید بر اینکه «اسرائیل در جنگ غزه گیر افتاده است»، این وضعیت را ناشی از ایدئولوژی افراط‌گرایانه پشت سیاست‌های رژیم صهیونیستی دانست و نوشت که حتی جایگزین کردن نتانیاهو هم مشکلات عمیق اسرائیل را حل نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص در گزارش خود با بیان اینکه «نقطه شروع جنگ غزه دلیل خوبی برای اندوه و ناامیدی است» نوشت: با گذشت بیش از ۲ ماه از آغاز حملات، وضعیت فعلی در غزه در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ است. به هر طرف که بچرخید، متوجه می‌شوید که اسرائیل گیر افتاده است و حتی احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع هم وجود دارد.

به ادعای هاآرتص سربازان ارتش رژیم صهیونیستی «به پیروزی‌های تاکتیکی مانند کشف تونل‌ها و جمع‌آوری اسلحه دست می‌یابند اما این انتظار که این می‌تواند شکست حماس را تضمین کند، باتوجه به اینکه این یک جنگ علیه گروهی چریکی است، ممکن است به واقعیت تبدیل نشود».

شمارش روزانه تلفات در میان نیروهای اسرائیلی علاوه بر حوادثی مانند تیراندازی اشتباه به سه اسیر اسرائیلی که منجر به کشته‌شدن آن‌ها شد، فشار غیر قابل تحملی را ایجاد کرده که اسرائیل در دراز مدت قابل به تاب آوردن در برابر آن نخواهد بود.

هاآرتص می‌نویسد: «روند آزادسازی اسرا هم به بن‌بست رسیده است و ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه فشار نظامی در واقع شانس اسرا را افزایش می‌دهد، در واقعیت به نتیجه نخواهد رسید. اسرائیل شاید بتواند حماس را از غزه بیرون براند اما در این صورت، مساله اداره این سرزمین مشکل‌ساز خواهد بود. چه کسی بازسازی نوار غزه را بر عهده خواهد گرفت، چه کسی آن را مدیریت خواهد کرد و انحصار استفاده از قدرت را در اختیار خواهد داشت؟ به عبارت دیگر چه کسی بر آن حکومت خواهد کرد؟ اینها سوالاتی حیاتی برای تضمین امنیت سرزمین‌های اشغالی و جلوگیری از وقوع هفت اکتبری دیگر هستند. به‌عنوان مثال، اگر قطر که اسلام سیاسی و رادیکال را ترویج و از حماس حمایت مالی می‌کند یک بار دیگر دست به جیب شود، اسرائیل هیچ درسی نگرفته و هیچ چیز به دست نیاورده است».

به نوشته روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، هیچ فایده‌ای در تکرار آسیب‌های ناشی از اشغال غزه توسط اسرائیل وجود ندارد، هرچند که هنوز بخش قابل توجهی از صهیونیست‌ها که عمدتاً مربوط به بقای سیاسی «بنیامین نتانیاهو» است، آرزوی آن را دارند. حتی برخی از آن‌ها فانتزی رهایی بخش تجدید شهرک‌سازی در نوار غزه دارند.

در شمال نیز، حزب‌الله به تحرکات خود ادامه می‌دهد و احتمال اینکه مذاکرات باعث شود نیروهایش از مرز حرکت دهد، کم است. مقامات دولتی خود را متقاعد کرده‌اند که حزب‌الله خواهان یک جنگ تمام عیار نیست و چند روز جنگ ۶۰۰۰۰ آواره شمالی را به خانه باز می‌گرداند. این ارزیابی را، به ویژه با توجه به تجربه بد اسرائیل از دکترین یک «حماس منع شده» باید بیش از این‌ها جدی گرفت.

هاآرتص می نویسد به‌رغم افزایش تهدیدها، در این ماه‌ها هیچ اقدامی برای آماده سازی جبهه داخلی برای مقابله با حزب‌الله صورت نگرفته است، جنگی که بدتر از جنگ با حماس و یک شکست دیگر خواهد بود.

در مواجهه با این ۲ جبهه، توجه کافی به کرانه باختری که به‌طور چشمگیری دفعات حملات و حوادث در آن از هفت اکتبر افزایش یافته است، صورت نمی‌گیرد.

سیاست اسرائیل نیز مانند روند جایگزینی نخست‌وزیر نتانیاهو که بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها نه به او باور و نه به او اعتماد دارند، گیر کرده است. حذف او مستلزم اعتراضی عظیم و بسیار دردناک است و می‌توان روی این مساله حساب کرد که او در تلاش برای حفظ بقای خود دست به هر کاری می‌زند.

اما حتی جایگزین کردن نتانیاهو عمیق‌ترین مشکلات اسرائیل را حل نخواهد کرد. بسیاری از منتقدان او در میان راست‌گرایان از اینکه او راه‌حل‌هایی مانند اشغال مجدد نوار غزه و تجدید شهرک سازی در آنجا را به آنها ارائه نمی‌دهد، ناامید هستند. حتی اگر آن‌ها به نیروهایی بپیوندند که برای جایگزینی او تلاش می‌کنند، ایدئولوژی اصلی آن‌ها افراط‌گرایی بنیادگرا یا ایدئولوژی نژادپرستانه‌ای را دیکته می‌کند که رابطه متقابلی با تشدید احساسات فلسطینی‌ها دارد.

این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت: «هیچ پیام بزرگی در مختصر کردن یأسی که به‌ویژه از هفت اکتبر در حال نمایان شدن است، وجود ندارد. با این حال، حقیقت را باید پذیرفت: در حال حاضر هیچ چشم‌انداز خوبی در برابر ما دیده نمی‌شود. ما گیر کرده‌ایم».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۱:۲۸

امیدوارم امشب ،شب بسیارسختی برای اسرائیل وآمریکا درمنطقه باشد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۲:۱۲

انشاء الله بزودی زود در آتشی که خودشان برافروختند جزغاله و نیست و نابود شوند🤲🤲🤲🤲

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۵:۳۹

پس حریف قدری ه !

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۵:۵۵

توهرکجای این سرزمین خاکی به مسلمانان بی احترامی میکنن سرش میخوره به این صهیونیستی ها

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۶:۱۴

اشغالگران پدران شماها را آلمان سوزانده و کشته البته شماها نسل بدی هستید الان ادم باور میکند هیتلر حق داشته نسل صهیونیست سفاک است اگر انتقامی دارید از المان باید بگیرید پس تو ممیلکت فلسطین که شماها اشغال کرده اید مرگ در انتظار شماها خواهد بلاخره امروز یا فردا....

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۶:۳۸

ان شااالله همیشه گیر کنید و راه حلی جز فرار نداشته باشید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۶:۴۱

صهیونیست بک حیوان بی رمق است که توان برخودرو با هیچ چیزی را ندارد. صهیونیست از ریشه مشکل دارد.صهیونیست افراد ارازل و اوباش هستند که هیچ تعهدی نسبت به خود ندارتد. و دائما در حال کوچ هستند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۶:۵۳

واقعا درست میگه ( ما گیر کرده ایم) خشتت از همان اول کج بود خشت اول چون معمار نهد کج تا ثریا رود دیوار کج یا اینکه یه احمقی سنگی در چاه بیاندازد صد تا عاقل نمیتونند در بیارن لوا احمقها که دنباله او این احمق بودنند و هنوز هستند که دنباله روش هستند لذابهترین گزینه بر این است که از مسند یا پایین بیاد یا بزور که شده این گراز را باید پایین بکشن(نتانياهو)

avatar

بنام خداوند منتقم پایان کار رژیم قلابی و تروریستی اسرایبل بحول قوه الهی فرا رسیده است چون سه جبهه فعلی که هیچ بلکه جبهه های فرا تری در حال شکل گرفتن است و در صورت ادامه وحشیگری های صهیونیستهای احمق ریشه صهیونیسم در خاورمیانه از بن کنده خواهد شد و مسلمانان پیروزی فلسطینیان را در مسجد الاقصی جشن خواهند گرفت .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۹:۰۸

رژیم صهیو نیستی بایستی از همه جناح وسمت تحت شدید ترین محاصره اقتصادی و نظامی توسط گروه های مقاومت جهاد اسلامی وحماس حزب الله لبنان حزب الله عراق و حزب الله سوریه و حوثی ها وانصاراالله یمن قرار بگیرد و آب و غذا سوخت برق وگاز و دارویی آن رژیم کفتار صفت جعلی را کاملا قطع نمایند وبا یک عملیات سریع وبرق آسا شبانه روزی کار صهیو نیست کافر یهودی را در اراضی اشغالی تمام کرد....

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۹:۱۳

اسرائیل روی عقاید گذشته خود پافشاری می کند که امروز دنیا این عقاید را نمی‌پذیرد فکر می کند به زور می تواند عقاید خود را بدیگران به قبولاند برای همین دلیل از طرفداران این رژیم کم می شود و به مخالفان او افزوده می شود و اگر این روند ادامه یابد اسرائیل از درون می پاشد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۰:۲۵

خیلی بهتراست مقاومت همزمان دردفاع داخل غزه نقاط حساس ومهم اسرائیل راهمه روزه درچندین نوبت وشهرهای انراموردحمله موشکی. قراردهد۰

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۱:۰۹

اسرائیل انشاالله همیشه از هر طرف گیر کنی کودکان مظلوم غزه زنان نوزادان آن اونا جون شماها و میگیره لعنت خدا بشماها وآمریکا که هرطرف. نگاه می‌کنی یا انگلیس یا آمریکا خدا از ریشه شما رو خشک کنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۱:۲۰

ان شاالله بزودی زود نابودی اسرائیل همه را حیریت زده خواهد کرد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۱:۲۱

بله که اشغالگر هرکی باشه نابود شدنیه درودبررزمندگان عزیز مقاومت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۱:۴۲

صهیون نفس های آخرین را می‌کشد آنها با تنفس مصنوعی آمریکا، ثانيه های آخرشان را می‌گذرانند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۲:۵۴

پس بمیرید تا دنیا از شرتان رهایی یابد،،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۴:۰۰

مرگ بر اسرائیل کودک کوش

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۴:۱۷

سرداران سپاه تمامی ندارد ولی اسرائیل به یاری خدا رو به موت است ما پشتیبان سپاه هستیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۴:۴۰

کاش هر سه جبهه یا هم موشکباران رو شروع کنند تا اسرائیل دست بر داره از آدمکشیهای مجاز از طرف آمریکا و انکلیس این وحشیهای خونخوار موجه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۸:۰۱

هر دو طرف باید جنگ نکنن وما نیز باید جنگ طلب نباشیم مردم چه گناهی کردن چه مسلمان چه یهود ما همه بند خدا هستیم و همه باید در صلح زندگی کنیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۸:۳۲

هولوکاست از اول هم دروغی بود که صهیون ترحم جامعه جهانی را بدست آورد و بهتر اشغالگری کند ولی اگر حقیقت هم بوده باشد باید بر روح پر فتوح آدولف هیتلر تمام قد ایستاد و سلام داد چرا که میخواست جانورانی را منقرض کند که سعی بر انسان نمایی داشتند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۸:۴۱

روحت شاد هیتلر بزرگ.که این کثافتا را تغییر کاربری دادی ولی ایکاش به جای صابون ،از آنها داروی نظافت(واجبی)درست میکردی،چون این صهیونیستها ذاتشون نجس هست و با روح پاکیزگی و تمیز کردن در تضاده،بیشتر به واجبی نزدیکتر بودند تا صابون،بهرحال دمت گرم و نشان دادی که به این شعر واقعا عقیده داشتی که ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان حالا هم بقیه تون بلند شید گورتون را از خونه و زندگی مردم گم کنید تا به خوراک کوسه تبدیل نشدید و گردنه چه با یابو چه بدون یابو سرنوشت خوبی در انتظارشان نیست کثافتا.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۸:۴۸

سلام فقط میخواهم بگویم که در عراب یک مرد پیدا نمیشود لااغل باحرف اعتراض کند ---- درود بر شهیدان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۱

همه انسان هستیم و انسانیت را بالاتر از عقاید می‌دانیم ،وجدان دارید منتشر کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۰:۰۳

آسرائیل یک غده سرطانی است که وارثان چرچیل و آمریکای غارتگر وجنگ افروز در سر زمینی که اعقاب یهود زمانی زندگی می کردند ایجاد کردند . وچون یهودیان صهیونیست جنگ افروز ودنیا پرست بودند واندیشه از فرات تا نیل را برای کشور گشایی انتخاب کردند آنهم با جنگ وخونریزی . پس نابود بازاندیشی بنیان گذاران صهیونیست البته همه یهودیان این قدر بی‌رحم وخونخوار نیستند . صهیونیست این نسل را با استفاده از این آرمان پرورش داد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۰:۱۷

انشاالله اسرائیل نابود شه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۷:۲۴

لطفا نگید اسرائیل بگید تروریستها. اینها رو باید تارو مار کنند که بقیه تروریستها هم کار بیاد دستشون

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۸:۱۳

انشاالله که از همه ی جبهه ها محاصره بشن .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۶:۰۴

صهیونیست ها انسان نیستند جای خود آن ها حیوان هم‌نیستند بلکه بدتر از حیوانات هستند به این دلیل که اینجور بچه ها و بقیه ساکنین غزه رو میکشه با بمب های سنگین بر سر این بچه ها میرزه و این بچه ها زیر بتون ها له می شوند لعنت بر اسرائیل لعنت بر آمریکا لعنت بر انگلیس لعنت بر سازمان ملل بی خاصیت بی ارزش لعنت بر یاوران ظلم وظالم