• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402100402498
  • خبرنگار : 71552

انتخاب سرپرست فدراسیون ژیمناستیک چه شد؟

انتخاب سرپرست فدراسیون ژیمناستیک چه شد؟

با وجودی که یک هفته از زمانی که قرار بود زهرا اینچه درگاهی به عنوان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک معرفی شود می‌گذرد اما هنوز تغییرات در این بخش صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، هفته قبل آرش فرهادیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها اعلام کرد که قرار است تغییراتی در فدراسیون ژیمناستیک انجام شود و زهرا اینچه‌درگاهی رییس سابق این فدراسیون به عنوان سرپرست معرفی شود. با وجودی که مراسم تودیع و معارفه قرار بود دوشنبه ۲۷ آذر انجام شود اما به دلیل ابلاغ نشدن حکم توسط وزیر ورزش، اینچه‌درگاهی سرپرستی فدراسیون را نپذیرفت. اکنون یک هفته از این اتفاق می‌گذرد اما هنوز تغییراتی در این فدراسیون رخ نداده است.

فدراسیون ژیمناستیک‌ نزدیک به ۳۰ ماه بلاتکلیف است و با وجودی که انتخابات این فدراسیون در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد به دلیل ترک کردن مجمع توسط طرفداران اینچه درگاهی و گزارش نماینده فدراسیون جهانی به FIG،  انتخابات مورد پذیرش فدراسیون جهانی قرار نگرفت. حالا بعد از ۹ ماه از برگزاری انتخابات قرار است انتخابات ملغی و سرپرست برای این فدراسیون انتخاب شود تا ژیمناستیک ایران با تعلیق مواجه نشود.

به گفته اعضای مجمع، فدراسیون ژیمناستیک به این دلیل که دو سال و نیم قبل اینچه‌درگاهی استعفای خود از ریاست فدراسیون ژیمناستیک و استعفای دبیرش را به فدراسیون جهانی اعلام نکرده است فدراسیون جهانی همچنان اینچه درگاهی را به عنوان رییس این فدراسیون به رسمیت می‌شناسد و به همین دلیل قرار است وزارت ورزش او را به عنوان سرپرست معرفی کند.

گفته می‌شود به این دلیل که کیومرث هاشمی ثبت‌نام سرپرستان را به عنوان کاندیدای ریاست قبول ندارد حکم سرپرستی ابلاغ نشده است. با این شرایط اینچه‌درگاهی یا باید بپذیرد که به عنوان کاندیدا برای انتخابات ثبت نام نمی‌کند تا حکم سرپرستی برای او صادر شود و اگر می خواهد برای این پست کاندیدا شود باید استعفا دهد تا نایب رییس وقتش احمدی به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شود.

موضوع انتخاب رییس جدید این فدراسیون و تمایل بازگشت اینچه درگاهی به صندلی ریاست به گره کوری تبدیل شده که وزارت ورزش و کمیته ملی ‌المپیک در باز کردن آن عاجز مانده‌اند. باید دید در نهایت وزارت ورزش برای این فدراسیون چه تدبیری می‌اندیشد تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha