• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402100402546
  • خبرنگار : 50225

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز عنوان کرد

انتقاد از توقف پروژه بهداشتی توسط شهرداری اهواز

انتقاد از توقف پروژه بهداشتی توسط شهرداری اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به متوقف شدن یک پروژه بهداشتی شهر توسط شهرداری اهواز در پی چالش بین بهداشت و شهرداری گفت: این در حالی است که در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی اهواز چنین اعتباری به خوزستان نداده‌اند و اعتبار اجرای این پروژه‌ها نیز تا پایان سال است.

امرالله مردانی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اهواز که امروز (۴ دی‌ماه) در فرمانداری اهواز برگزار شد، با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در مقابله با مرکز بهداشت اظهار کرد: به نظر من باید شورای سلامت اهواز تعطیل شود و این کار منطقی‌تر است زیرا ما هیچ علاقه‌ای به گروکشی نداریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اکنون هم عذاب وجدان دارم که چرا در طول سال طبق مُر قانون شهرداری را به دادگاه معرفی نمی‌کنیم؟ شش الی هفت ماه در خیابان‌های شهر زباله وجود داشت و به هر شکلی با شهرداری همکاری کردیم و حتی زیر سوال رفتیم اما می‌خواستیم بحث‌هایی پیش نیاید.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به برخوردهای شهرداری اهواز با پروژه‌های بهداشتی و متوقف کردن این پروژه‌ها در پی اقدام مرکز بهداشت برای پیگیری مسائل بهداشت شهری، گفت: مشکل اساسی این است که هر جا پا می گذاریم و کاری انجام می‌دهیم گروکشی شروع می‌شود. بیش از ۱۰، ۱۲ سال است که هیچ پروژه‌ای در حوزه بهداشت در اهواز اجرا نشده است اما حالا اعتباری اختصاص داده شده و چندین پروژه در اهواز در حال اجرا است.

مردانی با اشاره به شکایت از شهرداری اهواز بابت آبگرفتگی عنوان کرد: وظیفه مرکز بهداشت این است که گزارش‌ها را به فرماندار ارائه دهد و رونوشت آن را نیز برای دادستان ارسال کند. در گزارشی که ارائه شده بود، هیچ اسمی از شهرداری آورده نشده است و دادستانی باید متولی آن را مشخص می‌کرد بنابراین دادگستری، مسئول مربوطه در شهرداری را احضار کرد اما این مسئول در جلسه شروع به توهین و تهدید کرد و به راحتی پروژه‌های بهداشتی استان خوزستان را تعطیل می‌کند و می‌گوید عوارض ۴۰ ساله را پرداخت نکرده‌اید و بقیه پروژه‌های بهداشت را هم می‌بندم.

وی افزود: سوال اینجاست که مگر شهر مال من است؟ این مسائل شخصی نیستند و با کسی مشکل شخصی نداریم. از دیروز تاکنون این مسئول شهرداری پروژه‌ها را تعطیل کرده و حتی لوله‌ها را کنده و برده است و کسی هم نیست که جلوی او را بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: مگر شهر قانون ندارد که کسی از شهرداری این گونه رفتار می‌کند؟ مگر شهر ارث پدر کسی است که به دلیل یک شکایت و احضار برای توضیح در مورد علت آن، چنین کاری انجام می‌دهد؟

وی افزود: بارها خود من را هم به عنوان متهم احضار کردند و دفاع کردم و مشکلی رخ نداد. حالا یک بار دادگستری این آقا را احضار کرده اما اینقدر به او برخورده که پروژه بهداشتی  ۱۰۰ میلیارد تومانی را تعطیل کرده است این در حالی است که در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی اهواز چنین اعتباری به خوزستان نداده‌اند و اعتبار اجرای این پروژه‌ها نیز تا پایان سال است.

مردانی گفت: در نهایت من مسئول هم دو روز دیگر دنبال کارم می‌روم و تنها مردم اهواز می‌مانند و این آقا نیز به استان خودش می‌رود و ما می‌مانیم و یک مشت پروژه نیمه کاره.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۸:۳۸

پس شما به وظیفه خودا که در رابطه با سلامت شهروندان میباشد خلاف کردید.ومقصر هستید.که مسائل مربوط به آلودگی فاضلاب‌های سر تا سر اهواز و دیگر آلودگی ها را به مسوولان بالاتر گزارش ندادید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۰:۲۰

خوزستان نه بیمارستان خوبی همه قدیمی نه خیابان خوبی ندارند آب کثیف و هوا نه پارکی محلی جاده هم خراب بانکداران اهواز مسئولان خوبی ندارند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۰:۵۴

وقتی بخاطر باندبازی ها امور شهر به اشخاصی سپرده می شه که میان این مردم زندگی نکرده و از درد مردم این شهر بی خبرن و فقط مدتی میان و جیبشون رو پر می کنند و میرن شهر خودشون.....

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۱:۴۸

اسم پروژه رو نبردی اینقدر ور زدی اگر شهرداری تعطیل کرده حتما دلیل داشته به خودتون بگید از شهرداری اصلا مجوز گرفتید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۸:۲۲

سلام.بابا اینارو بزارید پای اینکه به یکی کمتر توجیبی رسیده دعوا شده.متاسفم برای شهری مثل اهواز(روستای اهواز)که باید از جاهای دیگ مسئول بیارن براش.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۹:۱۶

شهرداری اهواز شهرداری نیست دباغ خونس...اینکه یک سازمان دولتیه اینجوری پوست میکنه و اصلاسلامت مردم براش مهم نیست وای به حال مردم عادی...شهرداری اهواز در همه امورات مردم اگر شریک نشود تا هفت پشت اون فردی که درمورد کارش مراجعه میکنه باید اول سهم شهرداری رو بده البته اون کارمند مربوطه به نظر من باید همزمان از شهرداری وقوه قضائیه فساد زدایی بشه