• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402100402550
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

۳۱ هزار نفر در خوزستان تحت پوشش سوادآموزی هستند

۳۱ هزار نفر در خوزستان تحت پوشش سوادآموزی هستند

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال ۳۱ هزار سوادآموز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کرده‌اند، گفت: شاخص سوادآموزی در استان خوزستان در سال‌های اخیر ۹۵ درصد رشد داشته است.

مسعود حمیدی‌نژاد روز دوشنبه ۴ دی در همایش استانی هفته بزرگداشت نهضت سوادآموزی که در شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده، نرخ بیسوادی در خوزستان به کمتر از ۴ درصد رسیده و به همین دلیل دغدغه امروز سیستم آموزشی استان خوزستان از مبحث نهضت سوادآموزی به سمت جذب بازماندگان از تحصیل گرایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه شناسایی بازماندگان از تحصیل در استان خوزستان بسیار سخت است، افزود: بر اساس اطلاعات کسب‌شده، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آمار بازماندگان از تحصیل ارائه‌شده به آموزش و پرورش استان خوزستان دارای معولیت ذهنی هستند و طبق اعلام اداره‌کل بهزیستی خوزستان امکان تحصیل را ندارند.

حمیدی‌نژاد گفت: ۴۵۰ نفر از این تعداد نیز فوت کرده‌اند و خانواده‌های آن‌ها برای دریافت یارانه، فوت فرزند خود را اعلام نکردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه برای شناسایی هر پنج نفر بازمانده از تحصیل یک نفر مامور شده است، ادامه داد: ۳۷۰ نفر نیز از استان خوزستان مهاجرت کردند و متاسفانه حدود ۶ هزار نفر از این تعداد شناسایی نشده‌اند.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه در یک سال اخیر ۳۰ درصد بازماندگان از تحصیل استان خوزستان جذب کلاس‌های درس شده‌اند، توضیح داد: ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی هستند.

وی با اشاره به پشتیبانی و حمایت وزارت آموزش و پرورش برای جذب نیرو در آموزش و پرورش استان خوزستان، گفت: وزارتخانه محدودیت‌های جذب نیرو در بخش نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی را برداشت و همین موضوع باعث تسهیل در استخدام معلم شد.

حمیدی‌نژاد نژاد با بیان اینکه امسال ۳۱ هزار سوادآموز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: شاخص سوادآموزی در استان خوزستان در سال‌های اخیر ۹۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان آموزش مهارت در کنار سوادآموزی به بیسوادان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان به منظور اشتغال‌زایی این افراد اعلام کرد.

وی گفت: از سال گذشته به طور جدی موضوع سوادآموزی به زندانیان استان خوزستان آغاز شده و طبق بررسی‌های انجام‌شده، زندانی باسواد شده دیگر به زندان باز نمی‌گردد و میزان ارتکاب تخلف در این افراد بسیار کاهش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha