• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100402637
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل گمرکات گلستان خبر داد

صادرات ۴۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز اینچه‌برون

صادرات ۴۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز اینچه‌برون

ایسنا/گلستان مدیرکل گمرکات گلستان از افزایش ۴۶ درصدی صادرات در گلستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۹۷ هزار و ۲۹۸ تُن کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان صادر شد.

شهریار شهریاری عصر دوشنبه ۴ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترکمنستان، قزاقستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، روسیه، ارمنستان، افغانستان، قرقیزیستان، لهستان، ترکیه و تاجیکستان از مقاصد کالاهای صادراتی گلستان بوده اند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۳۹۷ هزار و ۲۹۸ تُن انواع کالای غیرنفتی به ارزش تقریبی ۲۳۱ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار، از مبادی گمرکی این استان صادر شد.

مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: این میزان صادرات به لحاظ وزنی نیز ۴۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

شهریاری افزود: پُلی استایرن، تخم مرغ، پنیر، انواع لوله پروفیل و آهنی، یُد، خوارک آماده آبزیان، خرما، پسته فندقی و ورق نئوپان، عمده کالاهای صادراتی گلستان طی ۹ ماه گذشته بود.

مدیرکل گمرکات گلستان به حجم کالاهای وارداتی از طریق گمرکات گلستان از اول فروردین امسال تا پایان آذر نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت افزون بر ۵۸ هزار و ۳۶۵ تُن انواع کالا به ارزش ۱۱۵ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: واردات استان به لحاظ وزنی ۱۸۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۱۹۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

وی، روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از تجهیزات خط تولید پلیمر اسیون، دیزل ژنراتور، سدیم سولفات، الیاف پنبه و پارچه را از عمده کالاهای وارداتی به گلستان طی ۹ ماه گذشته ذکر کرد و افزود: این کالاها از ۲۵ کشور از جمله چین، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان، قزاقستان، هند، اسپانیا، روسیه، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، لهستان، بلژیک، تاجیکستان و امارات و از طریق مبادی گمرکی این استان وارد کشور شدند.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین در خصوص حجم و ارزش ترانزیت خارجی از گمرکات گلستان در ۹ ماه گذشته گفت: در این مدت یک هزار و ۹۹۷ فقره اظهارنامه به وزن تقریبی ۴۱ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۲۲۷ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار از گمرک اینچه‌برون با عنوان ترانزیت خارجی انجام شد.

شهریاری افزود: ترانزیت استان از نظر وزنی ۳۳ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۴۲ درصد بیشتر از پارسال بوده است.

وی درآمد وصولی گمرکات استان در مدت اشاره شده امسال را حدود سه هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد ۱۸۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha