• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100402700
  • خبرنگار : 50177

معاون استاندار لرستان خبر داد

ایجاد شهرک خورشیدی در شهرستان کوهدشت

ایجاد شهرک خورشیدی در شهرستان کوهدشت

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از ایجاد شهرک خورشیدی در شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت: با ایجاد این شهرک، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان رونق بیشتری خواهد گرفت.

سیروس ابراهیمی امروز، چهارم دی ماه، در جلسه هم‌اندیشی صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان که در سالن جلسات این منطقه در ازنا برگزار شد، با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان بهترین عامل در جلب سرمایه‌گذار محسوب می‌شود، افزود: نرخ سرمایه‌گذاری در لرستان به دلیل توپوگرافی منطقه بالاست.

وی با بیان اینکه تملک اراضی در استان بسیار دشوار است چرا که زمانی مردم متوجه می‌شوند که دولت خواهان خرید اراضی آنان است، قیمت‌ها را چندین برابر افزایش می‌دهند، بیان کرد: ضرورت دارد دولت، اعتبار ویژه‌ای را برای لرستان به ویژه استان‌های زاگرس‌نشین برای تملک اراضی تخصیص دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: این درحالی است که ۲۰۳ هکتار به وسعت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه شده است و چنانچه ۳۵۰ هکتار دیگر به این منطقه ویژه اقتصادی ملحق شود می‌توان کارهای موثری در راستای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به دنبال آن رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد کرد.

ابراهیمی در ادامه با اعلام این خبر که ظرف هفته جاری، قرارداد ایجاد یک شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در کوهدشت امضا می‌شود، افزود: با ایجاد این شهرک، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیریم مهمترین زیرساخت تامین زمین در شهرک‌های صنعتی را محقق کنیم، خاطرنشان کرد: ضروت دارد  یکهزار هکتار به اراضی شهرک‌های صنعتی لرستان تا ۲ سال آینده اضافه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: تامین زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی باید به صورت جدی مورد اهتمام ویژه قرار گیرد؛ با توجه به حضور سرمایه‌گذار خارجی از کشور چین در منطقه ویژه اقتصادی لرستان قطعا مرتفع کردن موانع، رغبت بیشتری برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه وجود خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha