• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402100502775
  • خبرنگار : 71984

۳ شرط نتانیاهو برای صلح با فلسطین

۳ شرط نتانیاهو برای صلح با فلسطین

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که که ارتش اسرائیل در باتلاق غزه گیر کرده، حالا سه پیش‌شرط را برای «برقراری صلح» با فلسطینیان مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود حملات دیوانه‌وار ارتش این رژیم به غزه و پس از گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز جنگ با مقاومت فلسطین، نتوانسته به  اهداف مورد نظر خود در این باریکه دست یابد، سه پیش‌شرط را برای آنچه «برقراری صلح با فلسطین» خواند، تعیین کرد.

نتانیاهو شامگاه دوشنبه و طی یاداداشتی در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت: «حماس باید نابود، غزه باید غیرنظامی و جامعه فلسطینی باید از افکار افراطی عاری شود. این‌ها سه پیش‌شرط برای صلح بین اسرائیل و همسایگان فلسطینی‌ آن‌ها در غزه است».

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، حماس را «نیروی نیابتی مهم ایران» خواند و بار دیگر بر «نابودی» آن تاکید کرد؛ هدفی که صهیونیست‌ها در ۸۰ روز گذشته به دنبال آن بوده‌اند و با وجود حملات گسترده به غزه، رسانه‌ها و محافل غرب می‌گویند حماس توانایی‌های عملیاتی خود را حفظ کرده است.

نتانیاهو در ادامه ادعا کرد آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها از قصد رژیم صهیونیستی برای نابودی حماس حمایت می‌کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده «برای رسیدن به این هدف، توانایی‌های نظامی حماس باید از هم‌پاشیده شود و حاکمیت سیاسی آن بر غزه پایان یابد».

هفته گذشته بود که شبکه سی‌ان‌ان به نقل از جامعه اطلاعاتی آمریکا نوشته بود، نفوذ حماس پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر حتی به فراتر از غزه در کرانه باختری اشغالی رفته است.

نتانیاهو در ادامه مقاله خود مدعی شد در هدف خود برای نابودی حماس، «اسرائیل با پیروی کامل از قوانین بین‌المللی به اقدام خود ادامه می‌دهد و تمام تلاش خود برای کاهش تلفات غیرنظامیان به‌کار بسته است».

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی علیه غره، باعث شهادت بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی شده که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توضیح پیش‌شرط دوم خود یعنی «غیرنظامی شدن غزه» نوشت: «اسرائیل باید مطمئن شود که از قلمرو (غزه) هرگز به‌عنوان پایگاهی برای حمله استفاده نخواهد».

نتانیاهو در ادامه نوشت: «نیاز است یک منطقه امنیتی موقت در پیرامون غزه و یک مکانیسم بازرسی در مرز غزه با مصر که خواسته‌های امنیتی اسرائیل را برآورده و از قاچاق سلاح به این منطقه جلوگیری کند، ایجاد شود».

او نوشت انتظار داشتن از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین غزه را غیرنظامی کند «خوش خیالی» است چراکه رام‌الله «تروریسم را در کرانه باختری باختری تامین مالی می‌کند و آن را می‌ستاید و همچنین به کودکان فلسطینی می‌آموزد که به دنبال نابودی اسرائیل باشند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین در «غیرنظامی‌کردن قلمرو تحت کنترل خود شکست خورده است» نوشت: «در آینده نه‌چندان دور، اسرائیل باید مسئولیت اصلی امنیتی غزه را بر عهده بگیرد».

نتانیاهو که ریاست افراطی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی را به دست گرفته است، مردم فلسطین را به داشت افکار افراطی متهم کرد و درباره سومین پیش‌شرط خود برای صلح با فلسطینیان نوشت: «غزه باید از افکار افراطی عاری شود».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد «نمونه‌های غیرافراطی‌شدن موفق در آلمان و ژاپن و پس از پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم به وقوع پیوست و حالا این ۲ کشور متحدان بزرگ آمریکا هستند که صلح، ثبات و رفاه را در اروپا و آسیا ترویج می‌دهند».

نتانیاهو که در ۸۰ روز گذشته تنها کشتار و ویرانی در غزه به باور آورده، در پایان یادداشت خود مدعی شد «وقتی حماس نابود شود، غزه غیرنظامی می‌شود و جامعه فلسطین شروع به روند عاری‌شدن از افکار افراطی می‌کند و غزه هم می‌تواند بازسازی شود».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۲:۲۳

حالاشروط ما رابشنو:آتش بس کامل،تبادل کل اسرای دوطرف،محاکمه ی نتانیاهوبعنوان جنایتکارجنگی،انتخابات باشرکت همه ی ساکنان واقعی سرزمین فلسطین،برزمین گذاشتن سلاح برزمین توسط صهیونیستها،شرائط دیگرمان فعلاً بماند!!@@

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۱:۰۸

درودبرتک‌ تک‌ ایرانیان‌ .اسرائیل نابودشدنیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۲:۳۱

مرگ بر اسرائیل غاصب ان شاء الله به حول و قوه الهی بزودی این غده سرطانی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۳:۰۱

جناب کودک کش با گذشت زمان به نفع محور مقاومت تو علاوه بر اینکه سه شرط خود را پس خواهید گرفت، و برای صلح با حماس مجبوری شرایط مردم فلسطین و جامعه جهانی را قبول کنی،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۴:۰۲

واقعا نتان یا بو به زور فلسطین را اشغال کرده نسل کشی کرده حالا تازه شرط هم گذاشته اگر بگویم حیوان واقعا ظلم شده به حیوانات نتان یابو از حیوان هم بدتر است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۵:۲۶

نتانیاهو باید آرزوهاتو به گور ببری ،تو خون آشامی ودر ذهن آزادیخواهان جهان منفوری

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۵:۳۰

فعلا برود تانک های مرکااوای کباب شده را جمع کن ، اگر جرات دارید آمار واقعی تلفات نظانی و تجهیزات منهدم شده توسط مبارزان جبهه مقاومت در این نزدیک به ۳ ماه را اعلام کنید ،،،،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۶:۳۳

ای مزدور مهاجر بی کس وکار. ای کودک کش بی سر و پا. این چه کاری بود با زنان وکودکان کردی. ای غارت گر اجنبی. ای ابلس زمان. ای قاتل مردم مسلمان. زمان تو هم فرا رسیده منتظر باش تا نفست را بگیرند بدتر از صدام شما را قطعه قطعه خواهند کرد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۹:۲۴

چرا در فرهنگ غربی، خشونت و جنگ طلبی وجود دارد؟!!!!! آیا یک سمینار بین المللی با همین عنوان برگزار می‌شود؟!!!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۱:۲۹

هیچ صلحی بین اسرائیل و فلسطین و غزه وجود ندارد و از اساس مردود است رژیم اشغالگر و جعلی که نمیتواند با مردمان رانده شده و اشغالگر صلح بکند صلح یعنی به رسمیت شناختن اشغالگران و قبول کشتار و نسل کشی اشغالگران ولی آتش بس در حد قبول اخراج تدریجی اشغالگران تحت پوشش بشر دوستانه که هر اشغالگر بتواند تحت پوشش امنیتی بشر دوستانه بر گردد به کشوری که از آنجا آمده است اشکالی ندارد و فقط بخاطر حقوق بشر دوستانه و نه غیر .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۳:۰۱

جنسی که استفاده کرده واقعا خیلی خوب بوده که بردتش توی عالم خیال بافی،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۱:۱۸

به نظر نمیاد معتاد باشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۰:۱۰

به همین خیال باش غزه همیشه شاد و سلامت و به زندگی ادامه می دهد انشاالله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۱:۳۹

شتر(نتانیابو)در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد. گه دانه دانه بدبخت دچار توهم شده حتما" اثرات ضربه مغزی کمی تا قسمتی شدیدی هست که از رزمندگان مظلوم غزه خورده،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۱:۴۱

نتانیاهو حرامی... این سه شرط رو باید حماس به تو بگه رژیم کودک کش اسرائیل باید به طور کلی نابود شود و تمام سرزمین های اشغالی شده به فلسطین بگردند... و بازمانده‌ای رژیم منحوس کودک کش اسرائیل باید به طور کلی از فلسطین بیرون رانده شده و به همان خراب شده اروپا برگردند.....

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۱:۵۱

نتانیاهو واقعا دیوانه هست یهودیهای صهیونیست را هم به گروگان گرفته حاضر هست دنیا را فدای خریت خودش کند انسان نادان چقدر خر است مگر بعد از چنگ غزه شما را میزاریم زنده بمانی یکسره به جهنم خواهی رفت مردک دیوانه نادان دنیا را اسیر خودش کرده فقط می توان گفت مردک دیوانه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۱:۵۶

یکی نیست دهن این مردک آشغال را ببندند دیگه داره زیادی حرف مفت میزنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۴:۳۰

بسم الله الرحمن الرحیم انشالله حماس و آزاد مردان تاریخ هم یه شرط دارن نابودی کامل و به تمام معنی صهیون. دم نجس شون رو به یاری خدا بگیریم و بندازیمشون تو سطل زباله دان تاریخ

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۷:۳۰

حالاکه حماس درحال پیروزیه دیگه چرا صلح؟ بزارید تا نابودی کامل اسراییل جنگ ادامه پید اکنه.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۸:۰۹

ایاافراطی ترازخودنتان یاهوکسی هست غلط زیادی میکنیدکه شرط میگذارید شما در حال سقوط هستی نمیتوانید شرط تعیین کنید اسراایل نابوداست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۹:۲۴

نظرم را نوشتم ثبت نشد نتانیاهو وبایدن همه راه ها را رفتند و شکست خوردن حالا تنها راه خودزنی که آنهم نیروهای خود را کشتند و نوبت به استفاده کردن از زن و بچه یعنی آخرین حربه ذلالت وخوازی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۱:۲۱

جالبه کسی که سقوطش قطعی است برای صلح شروط غیردست یافتنی می گذارد اگر به چنین خواسته ای رسیدی اربابانت که واقعیت را بهتر ازتومیدانند باید چکار کنند ولی بهتراست توهم راکنار بگذاری جناب نتانیاهو

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۸:۰۸

سلام بزک نمیر بهار میاد ،خربزه با خیار میاد شتر در خواب بیند پنبه دانه ،گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۸:۱۱

سلام ازبس جنایت کرده مالیخولیا گرفته درود بر مقاومت فلسطین و مردم غزه مرگ بر جنایتکاران کودک کش صهیونیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۰۰:۴۸

بیست و یک هزار فلسطینی انسان بی گناه را به شهادت رساندی آقای نتانیاهو..حالا می فهمم چرا در قرآن می‌گوید فیها خالدون. آتش جهنمی نه برای یک میلیارد سال بلکه تا ابد و هیچ وقت تمام نگردد....

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۰۲:۳۱

سلام. فقط یه حرفی میخام بزنم. واقعا اگه ما. بخصوص ملت های. عرب مسلمان واقعی. باشیم. نمی گذاشتیم. اون بی همه کسایه. بی ناموس. از اون ور. دنیا بیان. هرجنایتی که. دلشون بخوان. بکنن. هی به. ما بخندن و برن.