• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402100502797
  • خبرنگار : 50662

یک مسئول عنوان کرد:

فراگیری سواد رسانه‌ای برای خانواده‌ها امری لازم است

فراگیری سواد رسانه‌ای برای خانواده‌ها امری لازم است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: خانواده‌ها باید سواد رسانه‌ایی را فرا گیرند و به فرزندان خود آموزش دهند، که در این خصوص آموزش وپرورش کارگاه‌هایی با عنوان آموزش خانواده در مدارس برگزار می‌کند.

مجید بهدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای دانش آموزان با توجه به عصر ارتباطات و اطلاعات که در تمام دنیا از این ظرفیت استفاده می‌کنند، باید به صورتی باشد که بهره کافی را از فضای مجازی و اینترنت ببرند اما وابسته آن نشوند، گفت: همان طور که نکات مثبت دارد معضلاتی را نیز به همراه دارد که با مدیریت و توجه خانواده فرزندان استفاده بهینه از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خواهند داشت.

وی افزود: خانواده‌ها باید سواد رسانه‌ایی را فرا گیرند و به فرزندان خود آموزش دهند، که در این خصوص آموزش وپرورش کارگاه‌هایی با عنوان آموزش خانواده در مدارس برگزار می‌کند که مستلزم یادگیری خانواده‌ها در بحث سواد رسانه‌ایی است.

بهدانی با بیان اینکه دانش آموزان الان با قبل کرونا تفاوت دارند، تصریح کرد: سیستم آموزشی در دوران کرونا مجازی بود و تفاوت دانش آموزان صرفا به دلیل وابستگی به دنیای مجازی است لذا بیشتر وقت خود را با فضای مجازی سیر می‌کنند و اطلاعات خود را به جای اینکه ‌در مدرسه از کتب دریافت کنند از فضای مجازی کسب می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به اینکه درست است که در به دست آوردن اطلاعات نقاط مثبت زیادی دارد اما وابستگی زیاد فضای آموزشی را مختل می‌کند، اظهارکرد: در فرایند آموزش‌وپرورش فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را نمی‌شود نادیده گرفت، چرا که در تمام دنیا از آموزش‌ مجازی در کنار آموزش‌ حضوری استفاده می‌شود.

وی گفت: متولیان امر تعلیم تربیت برای تربیت دانش آموزی که آینده کشور را بسازد و برنامه ریزی برای نظم نوین جهانی باید همزمان آموزش حضوری و مجازی را ببیند و با دنیای ارتباطات، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ارتباط بگیرد چرا که باید بپذیریم روند آموزش دنیا به سمت مجازی سوق پیدا می‌کند و در فرهنگ آموزشی خود باید آن را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha