• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100502803
  • خبرنگار : 50177

رئیس کمیسیون بودجه و تشکیلات شورای اسلامی شهر خبر داد:

تهیه طرح جامع بهبود ترافیک شهر خرم‌آباد

تهیه طرح جامع بهبود ترافیک شهر خرم‌آباد
عکس تزئینی

ایسنا/لرستان رئیس کمیسیون بودجه و تشکیلات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: هم‌اکنون طرح جامع بهبود ترافیک شهر خرم‌آباد تهیه و در دستور کار قرار گرفته و براساس آن تقاطع‌هایی که نهایی شدند در دست مطالعه هستند.

مجید دریکوند در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با بهبود ترافیک شهر خرم‌آباد، اظهار کرد: خرم‌آباد موقعیت بسیار خاصی به لحاظ ترافیکی دارد.

وی با بیان اینکه در ابتدای شورای ششم، تهیه طرح جامع مدیریت ترافیک شهر خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: در این راستا هر فعالیت و اقداماتی که در زمینه مدیریت ترافیک لازم باشد توسط شرکت مشاور در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون بودجه و تشکیلات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اضافه کرد: هم‌اکنون طرح جامع بهبود ترافیک شهر خرم‌آباد تهیه و در دستور کار قرار گرفته و براساس آن تقاطع‌هایی که نهایی شدند در دست مطالعه هستند.

دریکوند افزود: از این تقاطع‌های در دست مطالعه  می‌توان به تقاطع جنب بیمارستان شهدای عشایر و تقاطع غیرهمسطح مرکز شهر اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: به منظور روان‌سازی ترافیک و به لحاظ روانی و فیزیکی اقدامات زیادی انجام شده که نمونه بارز آن جمع‌آوری پل عابر بیمارستان بود که استفاده نمی‌شد و آن را جمع کردیم.

وی با بیان اینکه در بحث ترافیک، شهرداری عضو شورای ترافیک است و رئیس آن فرماندار و دبیر این شورا پلیس راهور شهرستان است، تصریح کرد: شهرداری مجری مصوبات شورای ترافیک است و نقشی در جریان‌سازی ندارد و با تصویب هر طرحی در شورای ترافیک می‌تواند نقش فنی داشته باشد.

رئیس کمیسیون بودجه و تشکیلات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان کرد: در بحث مدیریت آب‌های سطحی اقداماتی انجام شده که در فصل بارندگی به مدیریت ترافیک کمک کند.

دریکوند با بیان اینکه شرایط توپوگرافی شهر خرم‌آباد به گونه‌ای است که دستمان را برای انجام یک سری طرح‌ها بسته و به نظر می‌رسد باید تعداد خودروهای ورودی به شهر کنترل شود(مثل طرح زوج و فرد) و البته باید ناوگان حمل و نقل درون شهری تقویت و محدودیت‌هایی برای پلاک‌گذاری در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امر روان‌سازی ترافیک شهر مشارکت مردمی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر خانواده‌ای حداقل دو خودرو دارند و نیاز است از آوردن خودروهای تک‌سرنشین به داخل شهر پرهیز و از ناوگان حمل و نقل درون شهری استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۷:۱۴

چرا فکری برای خیابان حافظ سبزه میدان چهارراه بانک نمی‌کنید که عمده بار ترافیک شهره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۰:۵۸

شما اگه ورودی بلوار خیرآباد که بیمارستان قلب توشه کنترل کنید ترافیک هم درست می‌کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۰:۵۹

شوخی قشنگی بود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۲:۱۹

زوج و فرد رو زودتر اجرایی کنید. با شرایط درست. نه اینکه فردا هر شخص با یه آشنا طرح ترافیک جور کنه.بافت عشیره ای شهر طوریه که همه آشنا دارند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۰:۰۷

ترافیک خرم اباد واقعاً کلافه کننده و مشکل ساز شده و باعث شده هرکس مریضی داره یا کار اداری داره خیلی دیر ب مقصد برسه. خیابانهای قدیمی و تنگ ک اصلا جای برا اصلاح هم ندارن. تازه ورودی پشته حسین آباد اومدن بلوار رو کندن وسط بلوار ک جمع جور بود دوباره جای درختارو پهن مردن و باعث شدن خیابون باریکتر شه. اصلا نه نظمی هست نه نظارتی.تنها چاره منع خودرو های تک سرنشین و زوج و فرد و اجبار استفاده مسافران درون شهری از ونهای جمع جور.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۰:۲۱

سلام،شهرداری محترم لطف کنه ۶۰متری روکه تامیدان کتاب آورده رو به بلوار ولایت وصل کنه که این همه ماشین سنگین وارد محله شهرک پارسیلون نشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۰:۵۲

ترافیک برا شهر کوچکی مثل خرم آباد واقعا سرسام آور هست باید فکری بکنید نه اینکه فقط جلسه بزارید چایی بخورید لااقل طرح زوج فرد فعلا بزارید عصر که میشه پر خیابونا ماشین تک سر نشین هست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۲:۰۰

جالبه نگفته عمده ترافیکی فعلی بخاطر روگذر یا زیرگذری خیابون بین شقایق تا شمشیرآباده، بعد گفته باید پلاک گذاری‌ها رو محدود کنیم چون هر خونه دوتا ماشین داره.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۵:۰۷

پیشنهاد میشود با حفر تونل از پل کر کانه تا کوی فلسطین وادامه ان قاضی اباد وپشته حسین اباد وصل به بیمارستان تامین اجتماعی یا میدان کریم خان گلدشت شرقی وهمچنین از ابتدای میدان تیر با ایجاد تونل از منطقه پشت بازار تامیدان اول بهشت رضا و صل به خیابان تمدن یا ارم برای نسل اینده لازم وضروری است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۲۰:۰۷

لطفاً فکری به حال این مغازه دار بکنید ترافیک شهر را با گرفتن پیاده رو ها و گذاشتن بنر های بزرگ و وسایل فروشی مغازه اصلا جای برای تردد نیست شما خیابان وصال را با آن همه مغازه و ماشین ها که از دو طرف تردد می‌کنند نگاه کنید این همش ترافیک خسته شدیم پیاده روی چقدر چطور بیایم خرید کنیم