• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402100502947
  • خبرنگار : 71573

داستان‌هایی برای نوجوانان

داستان‌هایی برای نوجوانان

کتاب‌های «کوچه قهر و آشتی و غول جنگ» نوشته اکبر صحرایی، «فرشته‌ها» نوشته سیدهاشم حسینی و «قطار سریع‌السیر در ایستگاه پیراشکی‌های خانگی» نوشته فروغ علی‌شاهرودی برای نوجوانان منتشر شدند.

به گزارش ایسنا، داستان نوجوان «کوچه قهر و آشتی و غول جنگ» نوشته اکبر صحرایی در ۱۷۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۹ هزار تومان در کتاب زیتون (وابسته به دفتر نشر فرهنگ اسلامی) منتشر شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: زن که انگار تحت تأثیر برخورد آسیدجعفر قرار گرفته باشد، گفت: «چی بگم والله؟ شما اولاد پیغمبرید، صاحب اختیارید!»

سهراب نفس راحتی کشید و لبخند داشت روی لبش نقش می‌بست که صدای مردانه‌ای هُری دلش را خالی کرد.

برو کنار زن! کدام فلون‌فلون‌شده جرأت کرده بچه من رو بزنه!

زن جا خورد و عقب رفت. مرد هیکل‌درشتی با سبیل کلفت و موهای فر ظاهر شد. توی سایه‌روشن نور لامپ، انگار مار خال‌کوبی‌شده روی گردنش، حرکت می‌کرد.

داستان‌هایی برای نوجوانان

همچنین کتاب «فرشته‌ها» نوشته سیدهاشم حسینی در ۷۱ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۳ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: یک‌باره نفسش برید و گریه کرد. تابه‌حال گریه پدر را ندیده بودم. فکر نکرده بودم چقدر دردناک و دلهره‌آور است. اشک توی چشمم می‌جوشید. مات مانده بودم و تکان نمی‌خوردم. قادر نبودم حرکت کنم. صدای گریه پدر میخ‌کوبم کرده بود. دوست داشتم بدوم و جلوِ پویا زانو بزنم. دست و پایش را ببوسم و التماس‌کنان از او بخواهم بلند شود و همراه پدر به دبیرستان برود. برود تا گریه پدر قطع شود.

داستان‌هایی برای نوجوانان

 دیگر کتاب منتشرشده در کتاب زیتون، «قطار سریع‌السّیر در ایستگاه پیراشکی‌های خانگی» نوشته فروغ علی‌شاهرودی با تصویرگری سمائه شریفی با طراحی گرافیک کوروش پارسانژاد است که در ۵۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۹۹ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: داستان «قطار سریع‌السّیر در ایستگاه پیراشکی‌های خانگی»، روایت زندگی است که همچون قطار، مسیری دارد؛ مقصدی، واگن‌ها و ایستگاه‌هایی؛ و ما، انسان‌هایی هستیم در قطارهای زندگی‌مان، با آرزوها، رؤیاها و نگرش‌هایی متفاوت. هومن، پسر نوجوان داستان، از قطار زندگی‌اش می‌گوید که عادی می‌گذشت، ولی با مرگ ناگهانی پدرش، قطار زندگی او و خانواده‌اش، مانند قطاری سریع‌السّیر شتاب می‌گیرد؛ اما هومن خود را با شرایط پیش‌آمده سازگار می‌کند و آرزوها و رؤیاهایش انگیزه‌ای برای پیشبرد زندگی‌اش می‌شوند. وقتی قطار زندگی مسیر پر پیچ‌وخم و سختی را طی می‌کند، اگر همچون هومن، از پنجره قطار خوب نگاه کنیم، چیزی‌های بسیار جذاب و جالبی می‌بینیم؛ چیزهایی که زندگی‌مان را بهتر و زیباتر می‌کنند.

داستان‌هایی برای نوجوانان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha