• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100503031
  • خبرنگار : 71496

به گفته تحلیلگران

ارتش رژیم صهیونیستی با کاهش مهمات به اشتباهاتش در ارزیابی مقاومت غزه اذعان کرد

ارتش رژیم صهیونیستی با کاهش مهمات به اشتباهاتش در ارزیابی مقاومت غزه اذعان کرد

ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود مهمات و ذخیره روبه‌رو شده و تصمیم‌گیرندگان این رژیم به خوبی می‌دانند اگر حمایت آمریکا نبود، این رژیم نمی‌توانست حتی یک هفته دوام بیاورد.

به گزارش ایسنا، در واقع این ارتش در حال مدیریت دقیق اقتصاد تسلیحاتی است، اما ۸۰ روز جنگ برای این ارتش که مجهز به سلاح هسته‌ای است، کافی بود تا با افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌هایش و مقدار مهمات استفاده شده، طرح‌های خود را تغییر داده و به ارزیابی‌های ناقص و اشتباه خود از مقاومت غزه اذعان کند.

همچنین رژیم صهیونیستی در راستای حفظ آمادگی خود برای جنگ با حزب‌الله، در استفاده از مهمات در جبهه جنوب صرفه‌جویی می‌کند. این داده‌ها و اطلاعات چه تغییری را در شرایط فعلی جنگ پس از ۸۰ روز تحمیل خواهد کرد؟ آیا حمایت هم‌پیمانان از تل‌آویو متوقف خواهد شد؟

در این چارچوب ناصر اللحام، تحلیلگر مسایل فلسطین و منطقه شبکه خبری المیادین اظهار کرد: شهرک‌نشین‌ها و تصمیم‌گیرندگان رژیم صهیونیستی کاملا می‌دانند که اگر حمایت سیاسی، نظامی و مالی آمریکا از رژیم نبود، حتی یک هفته هم نمی‌توانست دوام بیاورد.

اللحام در ادامه گفت: ممکن است آتش‌بس جدیدی در نوار غزه اجرا شود چراکه مهمات ارتش اشغالگر که بیشترشان بمب‌های کور غیرهوشمند بودند، استفاده شده و به نوار غزه شلیک شدند.

این تحلیلگر مسایل فلسطین و منطقه افزود: آمریکا در مقابل تجهیز رژیم صهیونیستی به سلاح شروطی را تعیین کرده از جمله اینکه مانع از باز شدن جبهه لبنان در زمان حاضر می‌شود، رژیم اشغالگر می‌خواست شش جبهه را بگشاید، اما نتوانست یک جبهه را مدیریت کند.

منذر سلیمان، تحلیلگر مسایل بین‌الملل و راهبردی المیادین نیز اظهار کرد: کمبود مهمات و گلوله رژیم اشغالگر به توقف حملات یا آتش‌بس ارتباطی ندارد چراکه آمریکا تمام این کمبودها را جبران خواهد کرد.

سلیمان در ادامه گفت: آمریکا هر حمایت و پوشش که بتواند از رژیم اشغالگر به عمل خواهد آورد تا زمانی که توان آن برای جنگیدن تمام شد، بتواند بیشترین فشار نظامی و سیاسی را به آن وارد کند.

این تحلیلگر مسایل بین‌الملل و راهبردی المیادین تاکید کرد: دولت آمریکا می‌داند که کنگره اقدامات متجاوزانه و ناقض قوانین آمریکا را جهت کمک به رژیم اشغالگر پوشش خواهد داد.

مسلم شعیتو، تحلیلگر مسایل اوراسیا و بین‌الملل المیادین نیز گفت: کمبود مهمات یک مساله کلی و پیش‌بینی شده در جنگ‌ها است و آمریکا پس از تامین بودجه اقدامات نظامی هم‌پیمانان خود، از آنها باج‌خواهی می‌کند تا شروط سیاسی خود را تحمیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha